• Anonym

Blodpropp i låret?

Hur blir det när man får en propp i låret? Igår kväll stack det till som ett getingstick bak i låret gör ont om man tar där, nu har det blivit lite blått stort som en femkrona.

Det är inte svullet och det är inte varmt...Brukar ha proppar i händer fingrar fötter, men läkaren sa att det inte är farligt.

Så hur blir det när man får en blodpropp i låret?

• Svar på tråden Blodpropp i låret?
  • Mirakel händer

Min lillsvåger fick blodproppar i låret för några år sedan. Då var han bara 17 år. Han fyller 23 år i sommar. 

Det yttrade sig så att låret svullnade upp, blev röd flammigt, blånader och kunde inte stödja på benet och hade svår värk i benet.

Han blev inlagd och medicinnerad med Waran och de tog prover hela tiden. Efter ca 2 år kunde han sluta med Waranen. Han är helt återställd nu.

♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09♥
  • Anonym
    Kims mamma skrev 2010-05-01 14:24:51 följande:
    Min lillsvåger fick blodproppar i låret för några år sedan. Då var han bara 17 år. Han fyller 23 år i sommar.  Det yttrade sig så att låret svullnade upp, blev röd flammigt, blånader och kunde inte stödja på benet och hade svår värk i benet. Han blev inlagd och medicinnerad med Waran och de tog prover hela tiden. Efter ca 2 år kunde han sluta med Waranen. Han är helt återställd nu.
    Kan det vara olika på hur djupt proppen sitter? Jag har lite värk ibenet men inget annat som svullnad eller hela låret i blått.

KAn ett större kärl spruckit tro??...Då skulle det kanske vara rött? ÅÅ blir galen ska på middag ikväll men ska vara helt nykter så få se hur benet ser ut senare...
  • Mirakel händer
    Anonym skrev 2010-05-01 15:30:39 följande:
    Kan det vara olika på hur djupt proppen sitter? Jag har lite värk ibenet men inget annat som svullnad eller hela låret i blått.KAn ett större kärl spruckit tro??...Då skulle det kanske vara rött? ÅÅ blir galen ska på middag ikväll men ska vara helt nykter så få se hur benet ser ut senare...
    Det kan självklart yttra sig olika från person till person. Är du orolig ring sjukvårdsrådgivningen.
    ♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09♥
  • Anonym (propp)
    Kims mamma skrev 2010-05-01 14:24:51 följande:
    Min lillsvåger fick blodproppar i låret för några år sedan. Då var han bara 17 år. Han fyller 23 år i sommar.  Det yttrade sig så att låret svullnade upp, blev röd flammigt, blånader och kunde inte stödja på benet och hade svår värk i benet. Han blev inlagd och medicinnerad med Waran och de tog prover hela tiden. Efter ca 2 år kunde han sluta med Waranen. Han är helt återställd nu.
    Jag har fått en blodpropp i ljumsken efter graviditet/förlossning. Jag behandlas med waran och sprutor sedan i tisdags. Vet du hur lång tid det tar tills värken i benet avtar efter att man börjat medicinera? Det är värken som är det jobbiga, jag kan inte stödja på benet. Extra jobbigt när man har en nyfödd hemma också.
Svar på tråden Blodpropp i låret?