• Thelisesmamma

Finns NAN 1 H.A på Tetra??

Vet  ju att vanliga NAN 1 finns färdigblandad på tetra, men har inte lyckats  hitta NAN1 H.A på tetra...nån som vet om de finns överhuvudtaget?? Min dotter verkar inte tåla babysemp å vanliga NAN1, så hur gör jag då om man ska iväg en längre stund om inte NAN I HA finns på tetra alls? Finns Babysemp 1 lemolac på tetra?

• Svar på tråden Finns NAN 1 H.A på Tetra??
  • Skogsflickan

Jag puffar upp din tråd då jag undrar detsamma. Min son kan bara äta den och jag har inte hittat det än på tetra..

• Skogsflickan

TS: jag fick precis reda på att Ica Maxi har sådana (eller hade senast en vännina var där)..

Lycka till

• Mamma till en prins

Min son äter babysemp lemolac och den finns inte på tetra. Så jag har vanlig babysemp på tetra som han får vid vissa tillfällen och när det bara handlar om något mål så fungerar det bra.
    Annars så har jag alltid med mig en välling doserare med pulvret, fungerar jättebra. Men då behöver jag koka vatten, och oftast är vi hemma hos någon och då finns det oftast en vatten kokare.
    Ett tips är annars att ha med sig varmt vatten i en termos och pulvret i en doserare...

• Skogsflickan

Ingen aning men hon sa det då hennes syster arbetar på ica maxi. Ska åka ngn dag o kolla så man är helt säker..Tycker bara det är bök att ta med pulver,termos,sked och allt därtill...Skulle underlätta för mig i allafall att ha med en tetra istället.

har även mailat nestle nu och frågat om tetra

• Skogsflickan

Måste göra alla oss besvikna...Den finns inte på tetra{#lang_emotions_cry}...Var på ica maxi idag och det fanns inte..När jag kom hem hade jag fått mail från nestle att den finns inte i deras sortiment men de skulle framföra önskemålen (inte för att det hjälper)...

Jag vågar inte använda vanliga NaN 1 på tetra för att inte sonen ska få förstoppning och ont i magen igen..Fast det bara blir ngn enstaka gång man har sån..Hur kommer ni andra att göra/gjort?

• Thelisesmamma

neeeee fasiken va tråkigt!! Besviken man blev nu då! Ingen aning hur jag ska göra nu...tycker de e extremt dålig stil att varken semper lr nestle har gjort HA lr Lemolac i tetra,när de faktiskt finns väldigt många barn me krånglande magar....! Nej då får man väl fortsätta krångla me pulver å kokt vatten... vet inte om jag vågar ge  min tös NAN 1 någon gång då o då... frågan e om de är värt att chansa?

• Skogsflickan

Tycker också det är orättvist då tillverkarna av barnmat verkar tro att ALLA barn är friska och har inga magproblem..

Vågar inte heller prova Nan 1..

Problemet är hur det ska gå när man byter till Nan 2..Den finns ju bara i vanlig eller det kanske inte spelar ngn roll då?

• Thelisesmamma

Jo, de är vanligare än man tror me bebisar som har problem med magen. Jag tror inte de spelar större roll när dom ska byta till 2an,för då är dom så pass stora som 4 månader så då brukar väl magen ha lugnat sig rejält tror jag... de e väl mest dom 3 första månaderna som e jobbiga...?

• Trillian80

Jag brukar hälla upp kokhett vatten i en flaska och ta med pulver i en doserare, bara att skaka om och så är det klart. Det gör ingenting om vattnet hinner bli kallt, undersökningar har visat att barn inte har några preferenser för vilken temperatur ersättningen är.
    Inte så himla bökigt tycker jag =)
    (Kanske lite bökigare om man måste ha med till fler än ett mål förstås, men ett går ju bra!)

• Thelisesmamma

Ja de va smart! Jag har brukat haft en burk me pulver i som räcker rätt länge, ett mått,å så kokt vatten....funkar de me, de man ska komma ihåg e ju vattnet...

• Skogsflickan

kanske en dum fråga...Men får dom inte magknip om vattnet blir kallt? Har hört det av lite äldre damer och eftersom det är första barnet så kan man inget, utan man lär sig=)

Svar på tråden Finns NAN 1 H.A på Tetra??