• Anonym

Misstänker Herpes, kan man få veta när man blivit smittad?

Misstänker att jag har fått herpes, kan man få veta när man blivit smittad? Vad jag vet så har inte min pojkvän varit med någon annan, munsårs prat dök inte upp förrän året efter min dotter var född och då under en period var jag med en annan kille två gånger för jag och min kille hade uppehåll i tre veckor, men munsåret dök nog inte upp förrän ett halvår efter dom träffarna, nu till veta om man kan få reda på om killen varit otrogen eller inte om jag blivit smittad av honom??? Underlivs herpesen dök inte upp färrän efter jul och då använde jag inte kondom med min kille som jag haft i fyra år. Mår dåligt när jag tänker på om han kan varit otrogen :(

• Svar på tråden Misstänker Herpes, kan man få veta när man blivit smittad?
  • Anonym (H)

Nej man kan inte veta exakt när man har blivit smittad, eftersom man kan gå med viruset i kroppen i flera år utan att det blommar upp. Jag fick herpes av min mamma, hon har dock aldrig haft ett endaste munsår. Så din pojkvän kan va bärare utan att behöva få munsår själv. och det betyder ju inte att han är otrogen/varit otrogen. Eller så blev du smittad av killen du va med när ni hade ett uppehåll.

• Anonym

Det kan vara mera troligt att jag har smittat honom samtidigt så skulle han aldrig medge om han har varit med någon annan tjej, han har haft två tjejer innan mig och vad jag vet så är inte någon av tjejerna smittade med herpes. Jag tog både kondylom och herpes och alla andra könsjukdoms sprutor när jag var med barn för snart tre år sedan så allt detta har börjat nu ca två och ett halvt år efter jag födde min dotter, jag har varit med fyra stycken vid dom uppehåll jag och min kille hade, när vi hade det jobbigt så det är någon utav dom som har smittat mig, kännerm ig bara så lessen och nedstämd jag som alltid försökt ha skydd osv , men inte alltid som det funkar.

• Anonym

Oroar mig väl mest om han skulle ha varit otrogen, jag bannar mig själv för att jag var med dom här killarna när jag inte ville utan kondom bla. Har försökt få hälsoundersökning på vårdcentralen men dom nekar mig då dom gjort alla möjliga blodbrov som visar att jag är frisk.

• cinalind

Du kan vända dig till gyn, där kan de även ta blodprov på din sambo för att se om han har herpes.

Jag blev smittad av min sambo efter vi hade varit tillsammans i 6 månader, otrohet existerar inte.. Då vi alltid är tillsammans (bor & jobbar på bondgård)

Utan min sambo är bärare av herpes. Det vanligaste är att herpes bryter ut 1-5 veckor efter smittotillfället, men i vissafall likt min sambo så bryter det inte ut alls.

Svar på tråden Misstänker Herpes, kan man få veta när man blivit smittad?