Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Billieee

Mata med amningskopp som ser ut som en såssnipa

Är det någon som har någon erfarenhet av att mata med en amninskopp som ser ut som en "såssnipa" i plast och vart man kan köpa dem. Min grabb tar inte flaska och han behöver öka i vikt. Har provat hur många flaskor som hällst, ingen funkar. Tänkte det kan ju vara värt ett försök.

Någon som vet??

• Svar på tråden Mata med amningskopp som ser ut som en såssnipa
  • TheMother

Du köper den på apoteket. Visserligen ca 1.5 år sedan jag köpte en amningskopp men då hade de såna iaf, och borde väl ha det nu med.
    Fråga efter dem om de inte har dem framme.

Mamma till Anton 080920
  • Billieee

Tyckte du att det fungerade att mata med en sån??

• Fiyali

De funkar jätte bra:) Man kan också mata med en vanlig tesked, eller ett sånt mått från apoteket till medecin som är en sked med ett rör bakom, om det är brottom och apoteket inte öppnat!

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Billieee

Toppen! Då ska jag inhandla en imorgon, tack för hjälpen {#lang_emotions_smile}

• Anksan

drickskål heter de. finns på apotek ja, inte bara apoteket. =) 

• TheMother
    Billieee skrev 2010-05-01 20:10:00 följande:
    Tyckte du att det fungerade att mata med en sån??
    Nae, var för svårt att få till det, tyckte jag. Men så var jag väl inte tillräckligt motiverad att försöka så mycket heller, ville bara ha det som ett alternativ om jag jag skulle behövt vara borta när det var dags för mat för sonen, dvs lite för bekvämlighetens skull.
    Mamma till Anton 080920
  • Fiyali

Jag tyckte det var jätte lätt! Men så var jag till skillnad från ovantalare motiverad då det stod mellan att sonda eller mata med kopp, och det mest var sond då hon var för liten för att orka äta, så var det jätte roligt att koppa henne när hon väl var vaken :)
    MAn måste bara få in rätt teknik så man verkligen får inte koppen över "kanten" så allt inte rinner ut :)

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • FCBJ

Jag anväde matningskopp samtidigt som jag ammade. Anledningen var att förhindra nappförvirring. Tyckte det var lite jobbigt, men funkade rätt bra. Hon var van sen födseln att äta från koppen.

Har sett att det finns någon variant på flaska som har någon form av koppmatning (tror den hette något istil med matningsflaska), men det blev aldrig av att jag köpte en sån för då var hon tillräckligt stor för att kunna ta flaska och samtidigt fortsätta amma. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag hittade den. Det var någon sida som jag först trodde var apotekets, men som sen visade sig vara ett annat företag som sålde via nätet.

• Åsa02
    CallGirl skrev 2010-05-02 08:55:57 följande:
    Det verkar även ha kommit en ny drickkopp som jag personligen tycker ser lättare ut medgrid.medela.ch/S/breastfeeding/products/so...
    En sån har vi, den är jättebra! Säljs bla på babyproffsen. Den kostade ca 250 kr, men det var det värt.
  • p0et

Länken fungerar inte för mig. :/ vi har jagat efter en "sås-snipa" vi har ringt till massor med apotek och dom vet inte ens vad vi pratar om. Snälla hjälp oss att hitta en idag. :)

Svar på tråden Mata med amningskopp som ser ut som en såssnipa