• Millenium

Jag är desperat

Jag har en 5 åring och en 3 åring de driver mig till vansinne de spelar upp varandra lyssnar inte drar ut saker och vägrar städa, vad ska jag göra för att få dem att lyssna på mig när jag säjer till dem?

• Svar på tråden Jag är desperat
  • norrona

men hallå 3år och städa, ska inte mamma göra det?

• PVeraB
    norrona skrev 2010-05-01 21:02:47 följande:
    men hallå 3år och städa, ska inte mamma göra det?
    på riktigt? En treåring kan nog städa på sitt rum... dvs plocka upp det de dragit ut.
  • Fraggelgirl

3 åringar är väldigt duktiga på att städa. Varför skulle de inte behöva göra det? Gör städningen till en lek. Det är bra att lära från början att man plockar ihop efter sig.

• Millenium

Norrna: Jag anser inte att det är för mycket begärt att min 3-åring ska kunna plocka bort det de tagit fram på sitt rum. Skulle aldrig falla mig in att börja städa efter mitt barn vad ger det för signaler om man aldrig lär dem att städa efter sig vare sig de är hemma eller borta.

Marie1978 tack för tipset ska jag läsa alla råd och förslag tar jag emot.

• mammasTuva

Jag tycker det e självklart att barnen ska lära sig och städa  och dessutom så tidigt som möjligt så att man lär dem från början! Vi gör däremot så att vi städar tillsammans! Vi hjälps åt. Tyvärr just nu så vägrar hon även det men men någon gång kanske det släpper!

Svar på tråden Jag är desperat