ont i magen efter mat
Hej!
jag får Så ont i magen efter jag ätit mat, känns som om man ätit för fort och jag blir helt uppblåst och gasig. Är det fler som har så??
Hej!
jag får Så ont i magen efter jag ätit mat, känns som om man ätit för fort och jag blir helt uppblåst och gasig. Är det fler som har så??
Verkligen!! Är i v.7 nu och har varit väldigt uppblåst i snart 2 veckor.. (hoppas det går över snart!!) Har lärt mig att äta lite lugnare, och absolut inte lika mycket som innan. Gärna lite lättare mat utan massa flott och steksvett :\
skönt att höra, väntar mitt 3:e barn och har inte upplevt detta innan. Är i vecka 10 nu.
r det ditt fösta??
Ät lite och ofta! Drick myyycket vatten i samband med maten! Som ni säkerligen vet så är oddsen stora att man blir lite förstoppad och svullen om magen i början av graviditeten så det du känner är inte ovanligt. Men drick mycket vatten och ät inte lika mycket som du brukade utan dela upp det istället så blir det nog bättre =)
Jag har precis samma problem och är i vecka 10 nu. Det är värst på kvällarna och det har hållit i sig till och från i 3-4 veckor. Tog just en bild på min mage, den är enorm :D Bara uppsvälld eller tvillingar kanske :P
Har haft samma problem i två veckor! Verkligen lidit. Men så i fredags så bara släppte det! Vet inte om det beror på att jag lärt mig äta, druckit mig full av vatten eller börjat med ProViva shots...Har praktiskt taget vräkt i mig mat sen det släppte, har vart så hungrig så länge. Nu väntar jag bara på att svullnaden ska gå ner och riktiga magen komma fram.. =)