• Freja89

Hjälmmössa?!

Måste man ha en sådan?! Jag trodde att jag hade köpt i pincip allt och förberett, sen kommer jag till mamma och stolt visar upp alla kläder jag köpt, varav två tunna mössor som man knyter. Sen frågar hon om jag inte köpt en hjälmmössa?! Vad i allsindar är det?! Vad har jag missat, måste man ha en sån? Vart hittar man det isf?! är det en hjälm eller mössa?! Känner mig ur dum som missat något sånt..

• Svar på tråden Hjälmmössa?!
  • TheMother

Hjälmmössa är ju i princip en mössa som täcker öronen och man knyter under hakan. Var väldigt popluärt att virka sådana när jag var liten iaf (född 84:a).  De fanns även i tunnt tunnt tyg för somrarna att köpa. Många gånger var det som en spetskant baktill på dem.
    Men svar: Nej, du måste inte köpa en sådan.  Du har ju köpt mössa som går över öronen att ha den första tiden ute, det räcker :)
    När har du BF förresten?

Mamma till Anton 080920
  • Disela

Här ser du lite mer hur den ser ut utan bebis i. Alltså ingen hjälm, utan en tunn mössa som täcker öronen. På vintern kan man ha en sån under en vanlig mössa och på sommaren/våren kan man ha bara en hjälmmössa.
  • TheMother
    Disela skrev 2010-05-01 21:58:38 följande:
    Det är en sån här:
     Precis, då ser dagens version ut. Lite smidigare att infoge en bild
    Mamma till Anton 080920
  • Disela

Det var en sån du menade, charmigt värre! Jag hade en hel uppsättning virkade och stickade varianter när jag var liten. Född 86.

Sån här tycker jag är gullig, fast gärna vit med spets i bak.
    Se hela bilden
  • Freja89
    Ahh okej. Vad skönt då duger det med dom jag köpt :) Den 6:e juli beräknas den lilla ploppa ut, så man får väl se hur länge man får gå och vänta utöver det... 
    TheMother skrev 2010-05-01 22:00:01 följande:
    Hjälmmössa är ju i princip en mössa som täcker öronen och man knyter under hakan. Var väldigt popluärt att virka sådana när jag var liten iaf (född 84:a).  De fanns även i tunnt tunnt tyg för somrarna att köpa. Många gånger var det som en spetskant baktill på dem. Men svar: Nej, du måste inte köpa en sådan.  Du har ju köpt mössa som går över öronen att ha den första tiden ute, det räcker :)När har du BF förresten?
  • Freja89

Tack alla för dom snabba svaren :o) 

Svar på tråden Hjälmmössa?!