• chatnoir

    Inkomstkrav Kina

    Jag funderar på om föräldrapenning får räknas med när man anger sammanlagd årsinkomst till Kina? Vi har inga konkreta syskonplaner än, men jag kan inte låta bli att undra om vi fortfarande motsvarar Kinas krav, eller om vi faller på att min inkomst har minskat. Om man får räkna med FP skulle det nog gå, annars tror jag inte att vi klarar inkomstkraven som det ser ut just nu...

  • Svar på tråden Inkomstkrav Kina
  • chatnoir

    Gemensam inkomst (före skatt) måste vara minst 10 000 dollar per familjemedlem och år, det nya barnet inräknat. Alltså 40 000 dollar per år för en familj med två barn...

  • mor till två kina tjejer

    Nej, föräldrarpenning räknas inte in.
    Men om du har en anställning så får du ett intyg från din arbetsgivare att du har en månadslön på x kr/månad.

  • mor till två kina tjejer

    Sorry, jag läste bara halva ditt inlägg.
    Nepp, föräldrarpenning får inte räknas med. Vi fick i alla fall inte räkna med föräldrarpenning.

  • chatnoir

    Nej, jag trodde väl inte det, men det står bara att bidrag inte får räknas med och FP är ju trots allt något man har "tjänat" ihop, så jag blev osäker. Vi har som sagt inga syskonplaner än, så jag hinner nog öka min inkomst tills det blir aktuellt.

Svar på tråden Inkomstkrav Kina