HJÄLP!! Rethosta/torrhosta
Blir galen på denna rethosta/torrhosta. Varje gång jag andas in börjar jag hosta. Finns det NÅGOT som hjälper/lindrar lite innan jag blir helt tokig samt väcker sonen med mitt tokhostande.
Blir galen på denna rethosta/torrhosta. Varje gång jag andas in börjar jag hosta. Finns det NÅGOT som hjälper/lindrar lite innan jag blir helt tokig samt väcker sonen med mitt tokhostande.
Jag vet en medicin som är jättebra, men den är på recept. Vill du veta vad den heter så säg till så går jag och kollar
Cocillana Etyfin är livets hostmedicin. Dock vet jag bara att den är slemlösande så jag vet inte om den hjälper mot torrhosta också. Annars kan jag väl bara tipsa om att dricka varmt..Té eller vad som helst som du tycker är gott. Och lägg några extra kuddar bakom huvudet när du ska sova!
Krya på dig också :)
Noskapin/Nipaxon är receptfritt och ska hjälpa mot just torr-/rethosta. Hostdämpande, finns både som tabletter och flytande. Kan ju vara värt att prova. Jag förutsätter att det är tillfällig hosta (tex vid/efter förkylning).
Tack för svar . Ja jag har tillfällig hosta. Mår nu bra för övrigt, men hostan vägrar ge med sig. Ska kolla de receptfria grejerna först. Blir tokig ju!
bioxipin eller vad det nu hette är bra mot rethosta också, det är receptfritt