• Smultronkyzzar

Är det rätt att mobba ut Tiger Woods?

Är det verkligen rätt att Tiger Woods blir utmobbad av både golfkollegor och fd.(?) fans efter skandalerna?
    Visst, han har gjort fel, men det går inte att göra ogjort och jag tror han ångrar sig ganska mycket!

Vad tycker du?

• Svar på tråden Är det rätt att mobba ut Tiger Woods?
  • parvati

På vilket sätt blir han mobbad? för det har ju gått inflation i ordet mobbning.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Man får stå för det man gör, om konsekvensen av handlandet är att man blir utfryst så får man ta det.

Jag kan förstå att man inte vill ha med honom att göra och att fansen vänder sig från honom.

Så jag får nog svara "rätt" även om det är svårt att säga att det är rätt eller fel i frågor som denna, det måste vara upp till var och en om man vill ha med honom att göra.

Being intelligent is not a felony. But most societies evaluate it as at least a misdemeanor.
  • Smultronkyzzar
    parvati skrev 2010-05-01 23:20:43 följande:
    På vilket sätt blir han mobbad? för det har ju gått inflation i ordet mobbning.
    Publiken hånar honom när det går dåligt, och Parnevik säger att han inte är välkommen till dem längre, där hade han iochförsig tydligen aldrig visat något intresse av att vara vän med dem tidigare heller, men ändå.
  • Smultronkyzzar
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-05-01 23:25:53 följande:
    Man får stå för det man gör, om konsekvensen av handlandet är att man blir utfryst så får man ta det. Jag kan förstå att man inte vill ha med honom att göra och att fansen vänder sig från honom. Så jag får nog svara "rätt" även om det är svårt att säga att det är rätt eller fel i frågor som denna, det måste vara upp till var och en om man vill ha med honom att göra.
    Men gör han inte det då? Står för vad han har gjort alltså.
    Han har ju berättat öppet i media om sina "snesteg", eller vad man nu vill kalla det, och bett om ursäkt m.m.
    Men det verkar som att han ska få alla nederlag som går att få, klubbar och sponsorer har vänt honom ryggen, och troligtvis kommer han få äta upp det här så länge han lever!
  • parvati

Fast att inte bli hembjuden till sin ex-frus kompisar är väl inte mobbning?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Smultronkyzzar skrev 2010-05-01 23:38:17 följande:
    Men gör han inte det då? Står för vad han har gjort alltså. Han har ju berättat öppet i media om sina "snesteg", eller vad man nu vill kalla det, och bett om ursäkt m.m. Men det verkar som att han ska få alla nederlag som går att få, klubbar och sponsorer har vänt honom ryggen, och troligtvis kommer han få äta upp det här så länge han lever!
    Jo, han står för det han har gjort men med det kommer också "sanktioner" från vänner, sponsorer och fans. Inget konstigt alls i det och ingenting han förtjänar sympati för.

I fallet med sponsorerna så visste han med 99% säkerhet att det skulle hända.
    Being intelligent is not a felony. But most societies evaluate it as at least a misdemeanor.
  • mamlan

Det som rear folk mest är väl att han inna satt sig själv mer eller mindre på en pedistal, han var den där jätte reko präktiga killen, låtsades han, han ljög inte bara sin familj utan aalla andra rakt upp i ansiktet så att säga. Ska man nu tycka synd om honom? Nä som man bäddar får man ligga..eller i hans fall kaske man ska vända på det och säga..som man ligger får man bädda,,,,

• tamate

jag blir faktiskt trött och irriterad över alla sådana här grejer. jag tycker att som det var förr med kändisar på typ 20 tal och så var bättre. idoler och kändisar vart hyllade för det dom gjorde bra. var du en duktig skådespelare så var du berömd för det, om du var en duktig idrotstjärna så vart du berömd för det. vad dom hll på med på sin fritid var folk inte insatta eller intresserade av.

nu kan en människa vara helt värdelös som skådespelare men får ändå roll på roll för den är känd för sitt privatliv. skit i mina ögon. jag bryr mig inte vem som knullar vem om jag ska sitta och kika på en bra film så vill jag ha det jag betalar för, bra skådespel. sedan skiter jag i vad dom håller på med bakom bioduken.
    om tiger woods sätter på halva hollywood är ju upp till honom och det ar inte vi med att göra. är han en duktig idrottare så är han och det är det man vill se på golfbanan om man nu har det intresset. jag skiter fullständigt i golf men tycker han är duktig.
    så skit i vad dom håller på med hylla dom för det dom kan och är duktig på. om en vanlig svensson är otrogen så ska det gå långt för chefen ska få avskeda den. woods har ju golf som sitt jobb så det gäller samma för honom i mina ögon. fritid och jobb är inte samma sak.
    sedan om hans fru vill ta tillbaka honom, fine för henne om inte är det upp till henne. vad har vi med att göra med vad dom gör i sin sängkammare??
  • honkie

nu är jag iofs en del av problemet eftersom problemet ligger i att varenda jävel ska ha en satans åsikt om honom. är det något mänskligt fel vi har, att vi ständigt måste tycka till om dessa stackare? lämna honom i fred för fan. han har knullat lite luder, porrstjärnor och andra tjejer, vem bryr sig?

Svar på tråden Är det rätt att mobba ut Tiger Woods?