• Anonym

Lös hud på brösten..kan man få ett bröstlyft bekostat av landstinget?

Jag har fött två barn tätt (för 3 år sen) och efter amning har jag fått jättelös hud
    och även hängiga bröst. mitt största problem är att jag har skrynklig och lös hud ovanför bröstvårtorna
    och man kan dra ut dem ett par cm :/ om jag ligger ner så "lägger sig"bröstvårtorna ner på vårtgården dem är liksom inte fasta längre eftersom huden är så slapp vid bröstvårtorna om runtomkring.. tror ni det är möjligt att få ett bröstlyft bekostat av landstinget? Jag avskyr verkligen mina bröst nu och det finns väl knappast något som kan göra huden mindre slapp förutom operation..

• Svar på tråden Lös hud på brösten..kan man få ett bröstlyft bekostat av landstinget?
  • HippieLotta

Det kan hjälpa att smörja varje dag med bra hudlotion. Det tar dock lite tid. Det kan ju också hjälpa mot lös hud på magen efter graviditet.

• Anonym (kan själv)

Varför inte spara till en operation själv??
    Lite lös hud anses nog inte skäl nog för att få en dyr plastikoperation bekostad av landstinget, hoppas jag i alla fall. Jag ser ju hellre att pengarna går till t ex barn som har missbildningar som kommer orsaka dem livslångt lidande.
    Lägg undan en slant varje månad och låt det ta den tid det tar att spara till operationen - kanske du på vägen dit inser att det inte är hela världen och då har du istället pengar till att göra något annat kul för.

Personligen hade jag inte sovit gott om jag låtit landstinget bekosta min "skönhetsoperation" - de pengarna gör större nytta för barn o t ex brand- och trafikoffer som behöver återställa sitt utseende...

• Anonym (angie)

irriterar mig på folk som ska dra in annat än självaste frågan! Kanska hon mår dåligt och vill kännas sig bra med sig själv igen. Då gör du (anonym, kan själv) allt för att hon ska få dåligt samvete. Efter all skatt man betalar i det här landet så borde man väl få lov att göra och få något för sig själv! Usch vad dålig kommentar

• Anonym
    Anonym (angie) skrev 2011-01-11 23:28:18 följande:
    irriterar mig på folk som ska dra in annat än självaste frågan! Kanska hon mår dåligt och vill kännas sig bra med sig själv igen. Då gör du (anonym, kan själv) allt för att hon ska få dåligt samvete. Efter all skatt man betalar i det här landet så borde man väl få lov att göra och få något för sig själv! Usch vad dålig kommentar
    Men skatten räcker ju uppenbarligen inte till, därför finns prioriteringar och det leder till att TS inte kan få ett bröstlyft betalt av landstinget, utan hon får betala själv!
    hade hon haft bröstcancer hade det varit en annan femma....vad skulle hända med sjukvården om alla med lite slappa tuttar ville ha dom opade på landstingets bekostnad?
  • Anonym (*)
    Anonym (angie) skrev 2011-01-11 23:28:18 följande:
    Fast det är ju sant. Tänk om alla skulle tänka så, då skulle väl de gamla få hoppa över frukosten och sitta på golvet och äta. Skönhetsoperationer är någonting man bör betala själv, om man inte lider oerhört av det, psykiskt eller fysiskt, enligt mig. Lite slapp hud har väl de flesta som fött barn, om man inte kan ta det så kanske man ska fundera på om man verkligen är beredd att låta sin kropp ändras genom att skaffa barn. Det är väl inte hela världen?
Svar på tråden Lös hud på brösten..kan man få ett bröstlyft bekostat av landstinget?