• hughme

    missfall i v 5, berätta!

    hej!

    ni som har fått mf i v 5, berätta hur det va för just er.

    va de mörkt blod, rött, mycke, lite, klumpar eller klart? blödde ni mycket, och isåfall hur ofta bytte ni binda? när avtog blödningen, efter en dag, en vecka, eller mer? hade ni ont, eller kände ni inte av de mycket? försvann symtomen ni haft innan plus direkt eller tog de nån vecka? när testade ni negativt igen på gravtest? gjorde ni något vul, när och vad såg dom?

    tror precis jag haft mittt 4e mf, men då de inte betett sig som någon annan gång så börjar jag undra! därför, berätta gärna hur de va för just er! :)

    vore så tacksam!

  • Svar på tråden missfall i v 5, berätta!
  • ViSkaBliTre

    Fick mf i v 6+2, alltså inte så mycket längre gången.. Det var mycket blod och klumpar och en väldans "mensvärk", ont som f-n. Blödningen avtog efter en vecka tror jag det var. Symtomen försvann efter klumparna hade slutat komma.. kände mig helt tom! Testet var negativt ca 2 veckor efter mf. Men äl ommer igång när hcg är under 50 och vissa tester mäter från 25 mlU så det kan ju visa pos även om kroppen "börjat om".

    Jag gjorde vul dagen efter jag blött klumpar och då syntes inte ens att jag varit gravid.. så det gick snabbt för kroppen att tömma

    ledsen för dina mf! Har ni börjat mf-utredning?

  • Vrinda

    Beklagar dina missfall.

    Jag fick ett missfall i v.5 för ett par år sedan. Det började med bruna flytningar i 4 dagar och sedan blödde jag i ungefär en vecka, om jag kommer ihåg rätt. Det var ungefär som en vanlig mens och hade jag inte tagit ett svagt positivt gravtest innan flytningarna började hade jag nog aldrig tänkt på att det skulle vara ett missfall. Det enda jag lade märke till var en större klump som kom ut efter några dagars blödning. Jag brukade ha bruna flytningar 1-2 dagar innan mens, så den perioden blev ju också extra lång. Hade inte särskilt ont i magen.

    Jag tog inget till gravtest och gjorde heller inget vul. ÄL var tillbaka på tre veckor och mens igen två veckor efter det.

  • hughme
    Vrinda skrev 2010-05-02 11:35:39 följande:
    Beklagar dina missfall. Jag fick ett missfall i v.5 för ett par år sedan. Det började med bruna flytningar i 4 dagar och sedan blödde jag i ungefär en vecka, om jag kommer ihåg rätt. Det var ungefär som en vanlig mens och hade jag inte tagit ett svagt positivt gravtest innan flytningarna började hade jag nog aldrig tänkt på att det skulle vara ett missfall. Det enda jag lade märke till var en större klump som kom ut efter några dagars blödning. Jag brukade ha bruna flytningar 1-2 dagar innan mens, så den perioden blev ju också extra lång. Hade inte särskilt ont i magen. Jag tog inget till gravtest och gjorde heller inget vul. ÄL var tillbaka på tre veckor och mens igen två veckor efter det.
    tack!

    jag har blödit rött färskt blod, men INGA klumpar alls.. de gör mig förbryllad.. enligt gyn lät de inte som mf men ska in på vul imorn så får vi se, 5+1 då isf om ja fortf e gravid så får se om dom ser någe.. tappen e stängd o bakåtvänd också. borde ju iafl va öppen om de va mf.. men men :(
  • Vrinda

    Hoppas det inte är något mf utan en blödning i tidig graviditet! Lycka till imorgon!

  • hughme
    Vrinda skrev 2010-05-02 12:45:55 följande:
    Hoppas det inte är något mf utan en blödning i tidig graviditet! Lycka till imorgon!
    jaa, hoppas också! fick några dar tidigare än blödningen började bruna flytningar, men på morronen när ja gick upp va de blod på pappret, som sen avtog.. vet inte om de kan varit rester från de kanske.. men känner mig helt ogravid idag, förutom lite molvärk och brösten är ömma på sidan om ja känner på dom, men inte alls som förut. så ja :( känns inge vidare inför imorn!
  • LJ87

    jag fick ett mf i vecka 6 och jag blödde inte alls mycket, däremot kom de mycket klumpar, kunde riktigt "krysta" ut dem när jag var och kissade... "krystade" ut klumpar i ca 2 dagar sen kom de inget mer... ringde till bm då ja va orolg då jag alltid hört att man blöder som bara den vid ett mf men hon sa att eftersom de kommit så mycket klumpar så behöver de inte blöda så mycket färskt blod... kan också tillägga att de gjorde fruktansvärt ont dessa 2 dagar då jag blödde klumpar...

  • LJ87

    kan tillägga att jag testade negativt ca 2 veckor efter jag slutat blöda..

  • hughme
    LJ87 skrev 2010-05-02 17:35:46 följande:
    jag fick ett mf i vecka 6 och jag blödde inte alls mycket, däremot kom de mycket klumpar, kunde riktigt "krysta" ut dem när jag var och kissade... "krystade" ut klumpar i ca 2 dagar sen kom de inget mer... ringde till bm då ja va orolg då jag alltid hört att man blöder som bara den vid ett mf men hon sa att eftersom de kommit så mycket klumpar så behöver de inte blöda så mycket färskt blod... kan också tillägga att de gjorde fruktansvärt ont dessa 2 dagar då jag blödde klumpar...
    beklagar! :/ men jag har inte haft klumpar heller.. bara klart blod. i 1 dag, sen rosarött 1,5 dag o nu ljusbrunt/rosa flytningar. knappt nån smärta alls..
  • hughme

    och när ni säger klumpar, hur menar ni då? hur stora? om man får fråga?

  • Pimpinellan

    Börjat som mens 2 ggr,nästan sluta blöda sen helt plötsligt jätteont och störtblödning. Ut kom två tydliga fasta klumpar cirka 1 gånger 1 cm och vita med blodsträngar ut från dem. Hade få symtom de gångerna. En annan gång kom jag bara till äl+12 -räknas knappt,men visste jag var gravid. Nu sist kom aldrig plusset trots att jag passerade BIM med 1,5 v.,men gravid både kände jag mig och såg ut. Blödde rätt måttligt,men hade gräsligt ont några timmar (brukar aldrig ha annars!) och kände hur en stor klump kom ut och hittade sen den i bindan. Vit,seg,fast,men ingen kula utan redan söndersliten. Efter det blödde jag ganska lite. Var som allt "satt" i denna klump.

  • Ottilia1

    Hej
    Jag fick missfall i vecka 5 en fredag i början av december 09 och då började det med brunt blod. 2 timmnar senare kom smärtan som varade i ca 2 minuter. sen fortsatte jag blöda rött blod i två dagar. Jag använde tampong för jag tycker det är ofräscht med binda. Sen på måndagen var allt som vanligt, inget blod och ingen magont! Kort och väldigt odramatiskt missfall..sen blev jag gravid supersnabbt igen efteråt....tror det hänger ihop hur missfallet har varit.

    Lycka till! 

  • Liv73

    Jag hade ett tidigt missfall, det liknade mest en vanlig mens. Lite mensvärk. Brun flytning en dag innan.

  • Tokan

    Jag fick blödningar med klumpar i v 5 och var inne på vul två fredagar i rad, men de kunde inte se någonting. Efter en vecka slutade det blöda och det visade fortfarande plus så jag hoppades på att det var lugnt. En månad senare när vi skulle flyga utomlands började jag blöda igen. Jag var jättenervös hela flygresan och tog kontakt med ett sjukhus tre dagar senare. Där kunde det på vul se att fostret dött i v 5. Det blev skrapning på ett underbart litet sjukhus på kanarieöarna. Men jag var så irriterad på att vul:et här hemma i Sverige inte visade någonting. De kunde inte någonting. Har de så dåliga apparater här???

  • LillaMy3

    Jag är väl egentligen i lite fel forum här, men har nog precis mitt först missfall (hoppas slippa fler). Blöder inga klumpar och har inte speciellt ont. Men tappat mina gravsymptom och blöder mellanmycket vanligt blod. Gyn såg bara slemmhinna så det är ett missfall är jag säker på. Känns i kroppen också.

    Men det jag funderar på nu är, många säger ju att det är lättare att bli gravid efter ett missfall. Men om man inte har egen äl?! Är det så att kroppen kanske kommer på att den skall ägglossa själv plötsligt? Någon som varit med om det?

    Annars så är det bara att vänta ett tag och ta en ny runda provera och pergotime Men tänkte få lite hopp om att det kanske löste sig själv denna gång.

  • mammainorr89

    TS, hur gick det på VUL:et? Jag vet att tråden är gammal. Men är dock i samma sits (fast lite längre gången).

    I tisdags kväll (8+2) blir trosorna helt plötsligt blodiga utan förvarning. Ingen smärta. Inga klumpar. Bara blod. När jag sätter mig på toan rinner en smal stråle av blod ner i den. Sen kommer det egentligen inget mer förutom lite blod på papperet närmsta 12 h och därefter övergår de till rosa för att helt ha försvunnit till på torsdagen.

    Hoppet lever kvar, det gör ju ofta det. Men jag har tänker inte att det faktiskt kan komma ett småsyskon till sommaren som jag gjorde för bara 1 vecka sedan.

  • Joli87

    Hur har det gått för dig #mammainorr89? Jag har samma symptom som du men 5+2... Skitorolig!

  • umm abdilleh

    Jag har fått missfall tfe ggr i vecka fem. Sist för tre veckor sen. Första gången kom det såg ut som en fostersäck eller nåt plus klumpar. Blödningar i fyra dagar. De andra två ggrna inte ont. Inga klumpar och mycket blod i fyra dagar

  • umm abdilleh
    LillaMy3 skrev 2010-05-20 15:00:46 följande:

    Jag är väl egentligen i lite fel forum här, men har nog precis mitt först missfall (hoppas slippa fler). Blöder inga klumpar och har inte speciellt ont. Men tappat mina gravsymptom och blöder mellanmycket vanligt blod. Gyn såg bara slemmhinna så det är ett missfall är jag säker på. Känns i kroppen också.

    Men det jag funderar på nu är, många säger ju att det är lättare att bli gravid efter ett missfall. Men om man inte har egen äl?! Är det så att kroppen kanske kommer på att den skall ägglossa själv plötsligt? Någon som varit med om det?

    Annars så är det bara att vänta ett tag och ta en ny runda provera och pergotime Men tänkte få lite hopp om att det kanske löste sig själv denna gång.


    Det är nog olika på olika kvinnor. Själv har jag jättelätt för bli gravid. Efter missfall nr två hade jag en mens mellan sen blev jag gravid. Så sex veckor efter missfallet blev jag gravid med min dotter som föddes sen.
  • siamgaro

    Har fått ett missfall i v.5 och ett i v.6, första var väldigt blodigt och klumpigt, gjorde ont och kändes som riktigt stark mensvärk. Har väldigt ont i vanliga fall, detta var extremt de två första dagarna. Direkt när jag börjat blöda så försvann alla symptom. Mer än så var det inte. Det första var väldigt jobbigt då jag ändå hann bli så inställd psykiskt, det andra var jag desto mer osäker på, ville inte hoppas och tur var nog det.

Svar på tråden missfall i v 5, berätta!