Trasig frys för 3:e gången, vad gäller?
Har en frys som är inköpt 2007 (av tidigare ägaren till lgh). Alla garanti/försäkringspapper är överskrivna på mig.
Har en frys som är inköpt 2007 (av tidigare ägaren till lgh). Alla garanti/försäkringspapper är överskrivna på mig.
Enligt lag så har tillverkaren rätt att försöka avhjälpa felet 3 gånger innan utbyte skall ske.
Ok, tack för hjälpen... Får väl ge dem en 3e chans då!
Och för att svara på kalas utan glass, Jag visste inte att det var obligatoriskt med glass.. :) man kan väl ha andra mumsiga saker.. ;)
men jag förstår att det är tråkigt, får ni tillbaka pengarna för den slängda maten..? de fick vi när våran pajade och kontaktade försäkringsbolaget..
För min 5åring är det obligatoriskt.. Hon har pratat om glasståg i ½ år Får väl springa över till Hemköp 3 min innan det ska serveras...
Antar att ni reklamerat felet hos försäljare/leverantör och att den avslogs så att det är därför som försäkringsbolaget är inblandat.
Om skåpet tappar kylan bör det antingen vara ett termostatfel eller gasläckage, är det gasläckage kan det vara svårt att laga.
Vad är det för märke på frysen?
Kan inte svara för villkoren på din försäkring men de försäkringar som vi säljer där jag jobbar har inget antal repatarioner som maxantal. Det hela är en fråga om vad som är billigast och bäst.
Normalt lagas en produkt med samma fel max 3 gånger sen får kunden en ny motsvarande vara.
Är det ett "billigt struntfel" brukar dock försäkringsbolaget vilja laga fler gånger. Är det ok med kunden så bryr vi oss inte men om det är av betydelse för kunden byter vi ut varan mot en ny. Good will, vi står för kostnaden och försäkringsbolaget blir inte inblandade.
Samma sak gäller under reklamationstiden om kundens reklamation blir avslagen hos leverantör men det inte finns några tvivel om att kunden själv kan ha orsakat felet.
Det hade gått över 1 år, och då tog inte OnOff/Whirlpool det, utan hänvisade det till försäkringen.