• KattenKorven

    Tips på tygaffärer i Göteborg

    Som nybliven sömnadsentusiast undrar jag om någon har tips på bra (och gärna prisvärda) tygaffärer i Göteborg. Jag kommer mest sy barnkläder.


    Själv känner jag till 
    - Gårda Textil
    - Nordiska Hem i Olskroken
    Tacksam för alla tips!
    Karla, född 21 november 2009.
  • Svar på tråden Tips på tygaffärer i Göteborg
  • datub

    På kungsgatan efter den gamla televerket, mot järntoget finns en jätte stor affär.

    jag köpte själv mycket tyg ,jag hade tänkt att designa,sy, men det kom jag aldrig igång.
    tänkte sälja dem,om du eller nån annan är intresserad,så hör av dig via mail.jag har även en sy maskin.

  • KattenKorven

    Men det är väl Gårda Textil du menar? På krönet efter Kaserntorget?


    Karla, född 21 november 2009.
  • datub

    på kungsg.det är mitt emot systembolaget, lite längre ner.

  • Cs mamma

    Du har en på Övre husargatan, en i Sisjön ovanför Rusta, Kållered vid Sängjätten

    Det är dom 3 stora som jag använder förutom dom som redan nämnts. Vill man bara ha lite smått så kolla Åhléns både i nordstan och Frölunda samt att det i Frölunda finns en liten tygaffär på nedre plan

  • KattenKorven

    Tack Angel! Minns du vad den på Övre husargatan heter?


    Karla, född 21 november 2009.
  • Cs mamma

    Myrins om jag inte missminner mig totalt... samma kedja/namn som den i Sisjön

  • amalie79

    Nu är det ju iof inte Göteborg, men en tur till Tygriket, Marks kommun, brukar vara en kul utflykt för Göteborgare. Kinna är ju inte alltför långt borta och där finns tygskroten, mm mm, absolut värt en utflykt om man har bil förstås!

  • KattenKorven

    Jag får kolla upp dem när vi köpt bil! Tyvärr ganska många månader kvar tills dess.


    Karla, född 21 november 2009.
  • B Klein

    Jag känner inte till någon tygaffär i Göteborg men har tips på vad jag tycker är en superblogg.

    http://kokalal.blogspot.com/

    Där finns tips på webbutiker för tyger, sytips, länkar till andra bloggar och massor av annat. Gav mig otroligt mycket inspiration nu när jag också skulle börja sy barnkläder.

  • KattenKorven

    Tack för bloggtipset B Klein, ser ut att  vara en bra blogg. 


    Har också kollat upp Myrins på Övre Husargatan idag. Stor affär och hjälpsam personal som inte ens höjde ögonbrynen när dottern drog igång världens klagosång vid kassan, men tyvärr inte så mycket roliga tyger. 
    Karla, född 21 november 2009.
  • Wiktoria

    Tygaffären på Norra gubberogatan (olskroken) är min absoluta favorit och har ett stort utbud och hjälpfull personal.

    O ja den heter Tygaffären :D

Svar på tråden Tips på tygaffärer i Göteborg