• MICKIS18

Förälskelse problem

hej! jag har träffat en man som jag är förälskad i men han är bara lite förälskad i mig , han har sagt att han tycker vi är för olika på något sätt , men jag vill inte vara utan honom jag tycker det känns jobbigt att lämna honom men han har sagt att vi kan vara vänner och jag har väldigt svårt att få han ur mina tankar 

vad ska vi göra?
    Jag tycker det är jobbigt att lämna någon som man älskar men han älskar inte mig så det skulle inte funka mellan oss.
  • Svar på tråden Förälskelse problem
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Eftersom ni inte känner på samma sätt så fungerar det inte att ha en relation. Det kan också vara svårt för dig att vara vän med honom då du hela tiden påminns om dina känslor för honom. Då tror jag det är bättre att ni inte träffas under en tid så att ni kan gå vidare med era egna liv. Det kanske låter hårt att höra men annars är det risk för att du hänger upp dig på en relation som inte har någon framtid.
    Hälsningar
    Gerd

• MICKIS18

okej jag har väldigt svårt att glömma honom för han är min första som jag har träffat och han kör samma buss ibland som jag åker  till skolan med och då kanske det blir svårare att glömma honom och  jag börjar tänka på honom igen och det är jätte svårt att lossa som om att jag inte känner honom.

Vad ska jag göra då?

• Gerd parterapeuten

Hej!
    Det kan ta lite tid för dig att komma över honom, speciellt om du ser honom så ofta. Jag tycker att du skall försöka träffa kompisar och göra dig beredd på att träffa en kille som du kan ha en riktig relation till. Jag är säker på att du kommer vidare!
    Hälsningar
    Gerd

• MICKIS18

okej jag får försöka med det och se vad som händer fast han har sakt att vi kan vara knull kompisar och sånt kan man inte säga nej tack till när man har fått mersmak för sex  och då blir det svårar att glömma honom när han vill ha det så

Svar på tråden Förälskelse problem