Vi skall nu andra gången till Pegasos World, vi var där 2 veckor 2010 och skall tillbaka 2 veckor.
Maten är suverän om än något mycket människor som skall äta samtidigt! Den turkiska personalen är okej även om det kanske inte är toppservice. Men jag kan tycka att de gör vad man kan förvänta sig!
Poolområdet är STORT och mycket välskött, och det fanns gott om solstolar, denna trätofråga för svenskar.
Vi kunde ligga på samma ställe mellan stora poolen och barnpoolen varje dag i två veckor.
Barnklubbens personal var helt SUVERÄNA, så våra ungar hade nästan 7 extra föräldrar under de veckor vi var där! 5 var svenskar och 2 från Finland, och alla pratade svenska.
De var proffessionella och hade hjärtat med sig i allt!
Om man skrev upp att barnen skulle ha följe till föräldrarna tillbaka till familjen så följde de alltid med barnen separat vid behov, eller så kom alla barnen med personalen i följe efter klubben. Samanlagt kunde barnen om de ville ha barnklubben 7 timmar!!! om dagen!!!
Som tillägg till barnklubben har de tydligen en simskola fom i är, och givetvis även den kostnadsfritt!
Piratutflykten är dyr men väl värd upplevelsen, och även här briljerade barnklubbens personal. Spontana vattenkrig och föräldrar som slängde i personalen i havet var trevliga händelser...
Vi såg dessutom lite av det genuina Turkiet och vattensköldpaddor.
Om man har barn under7 år så bör de nog inte vara med i den "barnuppsättning" som görs under veckan, då får barnen vara statister i en av föreställningarna man har på kvällen. Anledningen är att man tänker lite annorlunda kring att få vara med eller inte! Det var en hårdhudad ruska som höll i det och hon hade väl inte direkt svensk pedagogik...
Dock var den skandinaviska barnklubbspersonalen med som stöd, så det gick ganska bra för våra barn på då 5 och 7 år. Men är barnen från 7 och uppåt lär det inte vara ngt problem att vara med!
Vårat rum var mycket fräscht om än aningen 70tal i färger m.m, och heltäckningsmattan på golvet var härligt DDR-brun. Men rummet var mycket stort och vi hade två väl tilltagna balkonger och en hygglig utsikt. Men rummet är liksom inte det viktigaste när man skall på solsemster. För det var trevligare att sitta på ngn av de små öarna mitt i poolen och spela spel och dricka öl, vin och läsk!
Sammantaget är Pegasos World ett mycket trevligt resmål. Vi betalar 40.000 för två veckor vilket ju för en Svensson som vi ju är kan anses vara mycket pengar. Men tänk på att du behöver inte lägga ut en krona över detta pris om du inte vill!!! Och på ett annat hotell utan tex all inclusive kan du räkna med minst 1000kr extra varje dag för lunch och dryck om du har tex halvpension.
Jag kan ärligt och varmt rekommendera Pegasos World till barnfamiljer! Om man vill resa på tu man hand med romatik m.m skall man kanske dock inte välja detta hotell!!! Men klarar man lite liv vid poolen och i matsalen så funkar det nog ändå!
Har någon frågor kring Pegasos så skriv gärna här så skall jag svara efter bästa förmåga!!!