• Anonym

Menskopp - gör jag fel eller är det så här kladdigt?

Är inne på min andra dag med min mooncup och jag tycker visserligen att det fungerar OK hittills, men det är jäääkla kladdigt att ta ur den där jäkeln??

Är det bara en vanesak eller blir man helt nedblodad varje gång? Tänkte det kanske beror på hur man tar ut den eller så...
    Visserligen blöder jag stora mängder dom första dagarna men ändå...

• Svar på tråden Menskopp - gör jag fel eller är det så här kladdigt?
  • pigglet

Har läst flera som menar att de inte alls blir kladdiga.

För mig funkar det inte så. Jag blöder massor första dagarna, och det blir ett mindre blodbad vid tömning.
    Men det är inget som stör mig längre, man vänjer sig...

De som påstår att de inte får blod på fingrarna säger att de liksom "tippar upp koppen" just när den kommer ut.

• Anonym (också problem)

Första dagarna lyckas inte jag heller utan att det blir kladdigt.. Jag är så svullen invändigt första dagarna på mens att jag inte ens lyckas få mooncup att hålla tätt fastän jag har haft den i flera år.. Den vill typ tryckas ut av svullnaden.

Men sen från dag 3 o framåt ungefär så sitter den perfekt o kladdar ingenting.

• LunaLunatic

Jag har aldrig fått blod på mig...
    Jag är dock dålig på att bryta vacuumet rätt, och drar ut den rätt hårdhänt.

• HannaS86

För mig fungerade det att byta märke på menskopp. Jag hade Ladycup först och den bara läckte och flyttade sig hela tiden, sen när jag bytte till Mooncup fungerade det utan problem. Du kan ju alltid testa att köpa en av annat märke och se om du tycker att det fungerar bättre :)

• Anonym

Det har blivit lite bättre nu dag 3/4 och jag blir inte LIKA kladdig, men lyckas ändå inte att ta ut den helt kladdfritt...men den läcker inte heller....
    Men det är svårt med vacuumet tycker jag?

Svar på tråden Menskopp - gör jag fel eller är det så här kladdigt?