• Äldre 2 May 20:18
    1307 visningar
    1 svar
    1
    1307

    Fått utomkveds, kan jag vara gravid?

    Hjälp hjälp!

    Flickor, jag har ett problem. Stort problem (tror jag). För att göra en lång historia kort.

    Jag va tillsammans med en kille för 3 år sen (kille nr 1), men gjorde abort pga av att båda va upptagna i jobb (han skulle resa bort i 1½år dessuom i jobb). Dessvärre gjorde vi slut och jag träffade en ny. Vi blev med barn i juli 2009, men det slutade dessvärre med utomkveds i september. Efter operationen fick jag svar av en läkare att jag inte kan få barn naturligt pga äggledaren som va kvar(min sista) satt fast i bukväggen och att den kunde ha skadats när jag opererades.

    Nu till saken. Jag har lämnat min sambo för att jag och kille nr 1 fann varandra igen och nu har vi dejtat ett litet tag och skall flytta ihop om en månad.

    Vi har väntat med sex av ren princip samt att jag vart jätte försiktig pga att jag inte skyddat mig. Har hämtat ut piller som jag tänkt börja äta 30/4, när jag skulle fått min mens.

    Men var är den??? Nu står man här 2/5 och ingen mens, inte ens nära känns det som. Bröst som är nära på att explodera och en trötthet som inte är av denna värld.

    Kan det vara så att jag helt plötsligt är gravid?? Och om jag är det, hur tusan berättar man det då? Vi har bara vart tillsammans en månad nu och det är väääääldigt tidigt att skaffa barn tycker jag.
    Men tänk om detta kan va min sista och enda chans att bli med barn naturlig väg (om jag ens är gravid)

    Hoppas jag inte rörde till det nu ;)
    Alla kommentarer är välkomna!

    Kram S.

  • Svar på tråden Fått utomkveds, kan jag vara gravid?
  • eliza3­4
    Äldre 2 May 20:34
    #1

    Hej
    Jag tycker du ska börja med att göra ett gravtest, om det är pos bör du inom kort göra ett ul för att se om grav sitter i livmodern. Vid tidigare X är det större risk att drabbas igen.
    Om det sitter i livmodern får ni väl diskutera hur ni ska göra, ni känner ju varandra sedan tidigare så kanske det ändå kan kännas rätt att behålla barnet i så fall. Blev själv med barn med en kille efter 6 mån bekantskap och nu över 3 år senare var det helt rätt beslut att behålla det, även om det inte var ett lätt beslut då. Vi är fortfarande ett par.
    Om ni inte vill behålla det så finns det ju idag goda möjligheter att bli gravid på andra sätt men det är inte alltid de lyckas.
    Lycka till, och jag tror att vad ni än bestämmer så komer det att vara rätt beslut för er.

Svar på tråden Fått utomkveds, kan jag vara gravid?