• ugly betty

Behöver tips på romantisk restaurang i Göteborg!

Hej!

Den 10/5 firar jag och min kille 3 år tillsammans och jag skulle vilja ha tips på någon romantisk/mysig restaurang i Göteborg. Mellanprisklass, alltså inte alltför exklusivt. Huvudsaken är att vi får en mysig kväll tillsammans..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Behöver tips på romantisk restaurang i Göteborg!
  • Golvmoppen
    Restaurang Vivaldi
    Berzeliigatan 19
    412 53 Göteborg

Tel 031-20 17 71

Har bara varit där 1 gång i somras och då var det bra tyckte mannen o jag.
  • ugly betty

Hejsn!

Tack så mycket för tipset, jag ska se om de har en hemsida jag kan kika in på..=)

• Trollet Ludenben

Pastahaus på nordenskiöldsgatan gillar jag. Det är mysigt, bra priser och trevlig personal.

Älskade ungar
  • gullican

SJöbarne om man gillar fisk och skaldjur. Väldigt mysig och supergod mat tyckte jag.

• ugly betty

Ja, det finns verkligen mycket att välja på i vår lilla stad, men man blir som hemmablind när man har det runt husknuten och då är det fint att ni kommer med tips..

• Trollet Ludenben

Jag undrar faktiskt lite detsamma Jag föreslog pastahaus, det är jättemysigt och vår smak. Men man vill ju ha lite andra idéer med, kan vara kul med lite variation

Älskade ungar
  • ugly betty

Vår första tanke var att gå till Sahara som ligger uppe på Arkivgatan, de har färdiga 18-rätters!!? meze-menyer. Jag försökte ringa dit men då hade numret upphört, konstigt att inget stod om det på hemsidan..

• gullican
    gullican skrev 2010-05-09 19:27:13 följande:
    SJöbarne om man gillar fisk och skaldjur. Väldigt mysig och supergod mat tyckte jag.
    Haha, Sjöbaren ska det förstås stå, inget annat...
  • Havsluft

La Terrazza brukar vara bra och är rätt mysig. Toscana på Kungsgatan är också mysig. Italiensk mat är min grej.

• Etta

Cyrano på prinsgatan är en jättemysig och romantisk fransk resturang! Dock har jag alltid ätit pizzan där (supergod!) så vet inte hur den andra maten är, om man vill ha lite finare alltså.. Bellini på Nordenskiödsgatan känns snäppet lyxigare än pasta haus tycker jag! och sen gillar jag Taras på södra vägen, en turkisk mysig resturang!

• ugly betty

Hej på er!

Så, nu har vi varit ute på vår middag och det blev väldigt lyckat..
    Alla fina tips till trots så hamnade vi på Meze nere på Vasagatan, en ganska enkel restaurang men mysig.

Till förrätt tog vi en blandad förrätts-tallrik med grekiska och turkiska förrätter. Jättegott! Till huvudrätt bidde det plankstek, har nog inte ätit det sedan 90-talet.. Smarrig den med! Servitrisen vi hade var suppergullig och uppmärksam så vi är jättenöjda med vårt besök och kan verkligen rekommendera det stället! Hyfsade priser med till råga på allt.

Svar på tråden Behöver tips på romantisk restaurang i Göteborg!