• Ciccilionaa

Vad kostar det att anlita en målare att måla en trapp (m steg och allt)??

Vill få det gjort. Har precis flyttat in i nytt hus. Det är vissa saker vi prioriterar, men känner inte att tiden finns. Dessutom vill jag få det snyggt gjort.

Vad tror ni det kan kosta och i så fall hur många timmar kan det ta (om man tänker på deras arbetstidskostnad?).
    Trappan är nu träfärgad typ furu? och lackad i måttlig mängd. Ålder ca 4 år.

tacksam för svar,
    Mvh
    C

• Svar på tråden Vad kostar det att anlita en målare att måla en trapp (m steg och allt)??
  • Pappa G

Är det både över och undersida? Är den svängd?

Det hänger ju också lite på hur mycket förarbete som behövs.

Ge mig lite mer info så får du en prisindikation..

• Tullemo

Det här skulle jag också vilja veta mer om :)

Vi har en furutrappa, oljad från början (1982), både ovan och undersida (plus att vi har såna härligt fina bruna halkskydd...) Och trappen är även sväng.

Tack på förhand!

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Pappa G

Säg att det är två dagars arbete för slipning, grundfärg och två färdigstrykningar..
    5 - 6 000 kr brutto + material

• Tullemo

Tack för ditt svar! Jag har pratat med en som varit här tidigare och tapetserat så hon ska komma och fixa det åt oss, guld! :)

• emma enhörning
    Tullemo skrev 2010-05-12 18:55:26 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har pratat med en som varit här tidigare och tapetserat så hon ska komma och fixa det åt oss, guld! :)
    Vad ska ni betala för det då?
    Vill gärna göra om vår men känner att jag inte orkar...
  • Tullemo

Vi kommer få billigare än det som tidigare skrivits. Hon ska tapetsera ett relativt stort vardagsrum samt måla trappan för 3000 kr, och då köper vi all färg och så.

Svar på tråden Vad kostar det att anlita en målare att måla en trapp (m steg och allt)??