• Diamant78

Jogga med "vanlig" vagn??

God morgon!

Jag är så sugen på att komma igång med att jogga. Just nu är jag mammaledig och det vore perfekt att jogga på dagen med dottern i vagnen problemet är att vi bara har en "vanlig" vagn. Det är en BRIO som är köpt 2006. En jättebra vagn att gå där det är lite mer kuperat men min fråga är Kan man verkligen jogga med den??

Är det någon som har erfarenhet av att jogga med en "vanlig" vagn??

• Svar på tråden Jogga med "vanlig" vagn??
  • EvaTora

Vi gjorde det när våra var små. Fast man får hålla sig till plan mark, typ asfalt eller grusväg. Man får inte den ultimata ergonomiska hållningen men det funkar.

• pojkens

har joggat litegrann med vår stora emmaljunga vagn. Vi bor dock i stan så det är asfalt och plana grusvägar som gäller och det går bra. Dvs för sonen fungerar det utmärkt, men min hållning är inte optimal. Tror joggingvagnarna gör det lite bekvämare, men om man inte vet att man ska springa enormt mycket tycker jag det kan vra slöseri med pengar. Testa först att spring med den vagn ni har, så får du se om du v erkligen kommer vilja jogga med vagn över huvud taget. 

sen får du tänka på hur gammal din dotter är, dvs är hon stabil i huvuet? För jag tror det finns en risk för skador om barnet inte är stabilt och man börjar jogga med skumpiga vagnar.. 
Svar på tråden Jogga med "vanlig" vagn??