• Smultron ett

Ska man behöva köpa skor 1 gång i månaden!!???

Jag är så djävla trött på att köpa barnskor nu så det finns inte!!!!
    Jag brukade älska skor!
    Men nu är jag så evinnerligt trött på det.
    Inga skor fungerar.
    Billiga skor eller dyra skor. Samma sak! De fungerar inte som skor ska. Sulorna trillar av, kardborren slutar fungera, det blir stora hål i tårna osv. Och det efter bara 1-2 månaders användning!!!

Jag har kanske haft väldig otur men senast igår fick jag byta ett par VIKING-skor där kardborren helt förlorat fäste. Till på köpet var strl 30 inte samma som de strl 30 jag reklamerade så dottern kunde inte ha dem nya som är samma modell och samma storlek. GAAAAAH. HOn ska nu leka på dagis i vinterkängor, stackas unge.

Ja. Ska man behöva köpa nya skor 12 ggr om året??

Han dansar hit, han dansar dit. Han är allas favorit!
  • Svar på tråden Ska man behöva köpa skor 1 gång i månaden!!???
  • Saltlakrits

Det verkar inte bättre.......

Köpte ett par pumaskor till sonen förra veckan.
    Redan första dagen så var allt "skinn" avskavt i framdelen på skon. Har aldrig varit med om det innan.
    Visst, skorna fungerar (inga hål eller så), men på så dyra skor tycker man det ska hålla längre..
    Har köpt puma innan, men aldrig varit med om att de blir skavda efter en utepromenad..

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • bakeacake

Men ni, barn flänger runt, kryper och har sig.. man kan inte räkna med att skorna inte ska bli skadade..

Men visst kan jag hålla med om att sulor inte ska trilla av.. och kaborrband ska hålla.. men just fram på tån blir det mycke slitage av barn.. DÅ kan man tycka att de ska förstärka skorna där.. Men alla skor är inte till för att leka i...

• Smultron ett
    Saltlakrits skrev 2010-05-03 08:03:17 följande:
    Det verkar inte bättre....... Köpte ett par pumaskor till sonen förra veckan. Redan första dagen så var allt "skinn" avskavt i framdelen på skon. Har aldrig varit med om det innan. Visst, skorna fungerar (inga hål eller så), men på så dyra skor tycker man det ska hålla längre.. Har köpt puma innan, men aldrig varit med om att de blir skavda efter en utepromenad..
    så ska det ju inte vara!
    Barnskor ska ju hålla!

Jag tänkte första att jag köpte för billiga skor och har gått över till 500-600kr -klassen på skor för barnen. Men hjälpte det?? Njä föga.  Men nu reklamerar jag skorna oftare än förr iallafall.
  • Smultron ett
    bakeacake skrev 2010-05-03 08:06:34 följande:
    Men ni, barn flänger runt, kryper och har sig.. man kan inte räkna med att skorna inte ska bli skadade.. Men visst kan jag hålla med om att sulor inte ska trilla av.. och kaborrband ska hålla.. men just fram på tån blir det mycke slitage av barn.. DÅ kan man tycka att de ska förstärka skorna där.. Men alla skor är inte till för att leka i...
    Det är barnskor vi pratar om. Tillverkarna får ju förfan tillverka skor som håller mer än en månad vem har råd att lägga halva barnbidraget på skor varje månad?
  • Saltlakrits

Mm, klart av skorna blir skavda..
    Men efter att, som sagt, gått en promenad i dem.. (ja, en vanlig promenad) så ska de inte vara så pass skavda som de är..

Har köpt den typen av sko innan, och aldrig varit med om det innan. (har tre barn och äldsta är snart 8, så några skot har vi hunnit avverka.
    Såg dessutom nu att ena karborrebandet har börjar lossna {#lang_emotions_yell}

Däremot tycker jag Eccos skor är kanon!!
    Har aldrig haft problem med dem faktiskt. Ecco blir det alltid till vintern

• gimatah

Det finns ju märkesskor som Puma och Nike som inte är av äkta skinn, så bara för att det är sådana märken behöver inte alltid kvalitén vara bättre tyvärr.
    Deichman t.ex. brukar ha båda typerna.

• tamate

har kört stenhårt på granngårdens och på kavat och har inte haft några problem. när kardborrbanden blir lite dåliga tar jag en hundkarda och drar några gånger över den så försvinner smutsen och håren och den blir som ny igen. däremot så har vi köpt några andra billighetsmärken då och då och dom har inte hållt så jätte bra.

granngården stövlar etc köper vi ny, men kavat brukar jag köpa in på tradera så dom är bättre beg men funkar ändå. s antingen så har vi haft tur eller du otur =)
  • Saltlakrits

tamate:
    Har har kardborren lossnat i sömmen {#lang_emotions_surprised} Alltså hela delen som kardborren sitter på!
    Hade lämnat tillbaka om det inte vore för att det är 7 mil till stället vi köpte dem på.
    Så är det när man bor i liten håla..

Dock har dotterns skor för 149 kr hållt försvånansvärt bra

• hemljuvahem
    gimatah skrev 2010-05-03 08:25:35 följande:
    Det finns ju märkesskor som Puma och Nike som inte är av äkta skinn, så bara för att det är sådana märken behöver inte alltid kvalitén vara bättre tyvärr.Deichman t.ex. brukar ha båda typerna.
    Nej puma/nike etc för barn, på dem är färgen typ "ditmålad" och därför väldigt lätt tappas vid tårna. Då är det bättre kvalité på skorna från coop ex.

Det borde vara bättre kvalité på barnskor för man betalar verkligen för så liiiite sko samt att barn har en helt annan slitagefrekvens.. Barn växer ju så man måste byta en del över åren.

jag tycker att 4-500 är rimligt för en BRA sko!
    Det var bättre förr :p
  • KattenKorven

Varför reklamerar ni inte skorna om de går sönder så snabbt?

Karla, född 21 november 2009.
  • tamate
    Saltlakrits skrev 2010-05-03 09:41:36 följande:
    tamate: Har har kardborren lossnat i sömmen Alltså hela delen som kardborren sitter på! Hade lämnat tillbaka om det inte vore för att det är 7 mil till stället vi köpte dem på. Så är det när man bor i liten håla.. Dock har dotterns skor för 149 kr hållt försvånansvärt bra
    men kontakta kavat och berätta om problemet, har ni köpt dom ny så borde dom ju kunna lösa det. kanske ni kan skciak in dom så ni ett par nya eller möjlighet att hämta ut i butik.
    har själv 9 mil till närmaste butik så jag vet hur jobbigt det är med att ha avstånd. men dom flesta företag är ju väldigt hjälpsamma, spec ett så "stort" som kavat.
  • tamate
    hemljuvahem skrev 2010-05-03 09:46:23 följande:
    Nej puma/nike etc för barn, på dem är färgen typ "ditmålad" och därför väldigt lätt tappas vid tårna. Då är det bättre kvalité på skorna från coop ex. Det borde vara bättre kvalité på barnskor för man betalar verkligen för så liiiite sko samt att barn har en helt annan slitagefrekvens.. Barn växer ju så man måste byta en del över åren. jag tycker att 4-500 är rimligt för en BRA sko! Det var bättre förr :p
    jag blir faktiskt förvånad över vilka priser dom har på barnskor. det måste ju vara att dom tar betalt för pilleriet för det kan ju inte vara materialåtgången när barnskor kostar lika mycket som vuxenskor.
    tycker själv att 500 för ett par skor är en hutlössumma, även omd et är vuxenskor. det är bara när det gäller spec skor som träningsskor, arbetsskor och vandrarskor som jag betalar mer när det gäller egna annars är jag snål =)
  • Nifelheim

Jag köper ENBART skor med förstärkt tå nu för tiden, annars blir de sönderslitna på nolltid. Kavat och Ecco har hållt superbra här med, men "modeskor" som Nike och Puma blir slitna direkt. Tycker också att det är riktigt dåligt. Barnskor ska vara gjorda för barn och hålla för barn tycker jag.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
Svar på tråden Ska man behöva köpa skor 1 gång i månaden!!???