1-åring på hotell?
Hur funkar det? Blir det ett tillägg i dubbelrum eller ? Extrasäng? Eller tar man med en egen resesäng?
Hur funkar det? Blir det ett tillägg i dubbelrum eller ? Extrasäng? Eller tar man med en egen resesäng?
Ska kanske lägga till att det är i Sverige (kanske skiljer sig åt ändå ?)
Vi har bokat resa till Mallorca och vi kunde gratis boka en spjälsäng till vår minsting. Har vi också gjort i Sverige vid något tillfälle.
Kolla med hotellet!
Kan säkert skilja frå hotell till hotell. Dels kan de nana i samma säng, dels kan du ju ha med resesäng, dels kan man beställa en spjälsäng. Olika kostnader kan det vara också. Så kika på de hotell du är inresseread av. Har för mig att scandic ska vara barnvänliga dock. :)
Ska ringa och kolla idag, det stod inga öppettider på nätet så receptionen kanske har öppet dygnet runt?
(vi reser inte så ofta )
Vi har precis bokat o vet inte hur det funkar på alla hotell men på Scandic kostar det inget extra och man säger bara till vid bokningen. Vi undrade om vi skulle ha med resesäng men de ville att man skulle använda deras spälsängar för brandriskens skull, men om vi absolut ville ha med egen säng så kunde de kolla på den o se vilka mått o så den hade.
I de större städerna har de ju desssutom vissa hotell som verkligen välkomnar barn, inte bara med barnmenyer utan med lekrum o så, så vi tänkte testa ett av dem :)
Vi hade tänkt åka till Lycksele och där har de ju djurparken, leklandet och så så jag blir fövånad om det skulle vara en överraskning att folk har med sig även mindre barn
Det var hotell Lappland vi tänkte boka rum på
Alla hotell vi har varit på genom året har haft spjälsäng,en del mot betalning och en del gratis!
Vi har då aldrig betalat extra för spjälsäng... Den har stått bäddad och klar på hotellrummet Först när vi behövde en extrasäng har vi fått betala en liten extra slant.... Nu blev jag förvånad att hotell Lappland var så snål
Kolla med Park Hotel, de är billigare.