• pippi lotta

Ultraljud vecka 5+0, man såg inget!?!

Hej!
    Idag var jag på VUL och jag är i vecka 5+0. Man såg absolut ingenting, inte ens nån liten skugga! Är det vanligt? Någon det gått bra för som varit med om samma?? Är jätte orolig! Dela med er av era erfarenheter.

• Svar på tråden Ultraljud vecka 5+0, man såg inget!?!
  • Kazeer

Hur säker är du på att du är i vecka 5+0 redan?

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Taurus

vf frågade du inte när du var där?

• pippi lotta

Jag är säker på att jag är i vecka 5+0. Jag frågade när jag var där, men fick ett svar som att det är inte ovanligt. Det kanske mycket väl är så, därför ville jag höra andras erfarenheter.

• Taurus

men då är de väl inte ovanligt att inte se ngn. i vecka 6 är ju embryot enbarn nån mm

• Nosan83

Hej. Gjorde ett vul i v 5 då såg man inget, gjorde ett till i v 6 då såg man bara säcken och inget foster el livstecken. Men sen i v 7 ungefär såg man ett tickande hjärta och  nu e jag i v 28 V 5 e nog väldigt tidigt för att se nåt alls.

Grattis

• Momalicious

Aldrig varit på VUL själv men enligt chefsgynekologen på NÄLs sjukhus så "är det nästan ingen idé att göra VUL så tidigt eftersom man nästan aldrig ser om det är något, och ser man något så ser man inte om det står rätt till ändå"

Det sa han till mig när jag hade ont i livmodern i vecka 4+5 så.. 
    Dom brukar ju inte rekomendera VUL innan vecka 7 typ.
  • Taurus
    Nosan83 skrev 2010-05-03 09:48:54 följande:
    Hej. Gjorde ett vul i v 5 då såg man inget, gjorde ett till i v 6 då såg man bara säcken och inget foster el livstecken. Men sen i v 7 ungefär såg man ett tickande hjärta och  nu e jag i v 28 V 5 e nog väldigt tidigt för att se nåt alls. Grattis
    vf så många vul?
  • pippi lotta
    Nosan83 skrev 2010-05-03 09:48:54 följande:
    Hej. Gjorde ett vul i v 5 då såg man inget, gjorde ett till i v 6 då såg man bara säcken och inget foster el livstecken. Men sen i v 7 ungefär såg man ett tickande hjärta och  nu e jag i v 28 V 5 e nog väldigt tidigt för att se nåt alls.Grattis
    Precis så önskar jag ju att det blir!

Jag hade denna tiden bokad pga utredning av upprepade missfall.  Har haft tre missfall innan och idag skulle jag spolas med saltlösning för att se om jag hade polyper. Men jag blev gravid och använde istället denna tiden till ett väldigt tidigt ultraljud.

Gärna fler erfarenheter av fler som varit med om så här tidigt ultraljud.
  • Nosan83
    pippi lotta skrev 2010-05-03 09:53:16 följande:
    Precis så önskar jag ju att det blir!Jag hade denna tiden bokad pga utredning av upprepade missfall.  Har haft tre missfall innan och idag skulle jag spolas med saltlösning för att se om jag hade polyper. Men jag blev gravid och använde istället denna tiden till ett väldigt tidigt ultraljud. Gärna fler erfarenheter av fler som varit med om så här tidigt ultraljud.
    Hoppas det blir så för dig med. Men som sagt så e det nog väldigt vanligt att dom inte ser nåt alls i v 5 det sa läkaren till mig iaf-

Taurus skrev 2010-05-03 09:50:25 följande:
    vf så många vul?
    Jag gjorde det första pga väldiga magsmärtor på gyn akuten. Sen gav mig läkaren en tid veckan efter och sen veckan efter det. För att kolla fall hon såg nåt. Tydligen ändras det fort alltså om man inte såg nåt i v fem så kan man se bara några dar senare. Hon var nog väldigt noga men jag vet ärligt inte varför så många tätt å inte bara ett vul igen efter några veckor?
  • Taurus
    Nosan83 skrev 2010-05-03 10:03:40 följande:
    Jag gjorde det första pga väldiga magsmärtor på gyn akuten. Sen gav mig läkaren en tid veckan efter och sen veckan efter det. För att kolla fall hon såg nåt. Tydligen ändras det fort alltså om man inte såg nåt i v fem så kan man se bara några dar senare. Hon var nog väldigt noga men jag vet ärligt inte varför så många tätt å inte bara ett vul igen efter några veckor?
    Ok, ja mkt händer väl i början, men dem kanske ville kolla eftersom du hade smärtor..
Svar på tråden Ultraljud vecka 5+0, man såg inget!?!