• sankthans

Vilken orgasm är bäst – analt eller vaginalt?

Många kvinnor påstår att orgasm vid analsex är intensivare, kraftigare och bättre än en vaginal orgasm. Stämmer verkligen detta? Rösta hur ni tycker

Skulle även vara intressant att läsa Era åsikter/motiveringar bakom ert val.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken orgasm är bäst – analt eller vaginalt?
  • Anonym (anal orgasm)

Jag får MKT mer intensivare orgasmer av analsex. Helt klart!

Jag kan komma många fler gånger också av det, än vid vaginalt.
    Missförstå mig inte bara!
    Vaginala orgasmer är fantastiska också (och ja, jag kan komma många ggr där också), men eftersom man har väldigt många nervtrådar runt och i analen blir orgasmerna otroligt intensiva vid stimulering där.
    Naturligtvis får man inte glömma att alla kvinnor INTE tycker om analsex eller någon form av stimulering där what so ever.
    Gillar man inte att bli stimulerad analt på något vis - oavsett att man har väldigt mkt nervtrådar där - så tycker man inte att det är skönt. Punkt. 
    (..så ingen får för sig att vända mitt svar till att ALLA tjejer kommer lätt av analsex - bara man släpper hän ).
  • Anonym (under)

Rent anatomiskt och fysiologiskt är det faktiskt lika fantastiskt att kvinnor öht KAN få orgasm av enbart anal stimulans som att få det av att stimulera exempelvis örsnibbarna. Eller brösten. Ännu mer fantastiskt att det är en annan slags orgasm.

• Anonym (anal nyfiken;-))
    Anonym (anal orgasm) skrev 2010-05-03 14:33:41 följande:
    Jag får MKT mer intensivare orgasmer av analsex. Helt klart! Jag kan komma många fler gånger också av det, än vid vaginalt. Missförstå mig inte bara! Vaginala orgasmer är fantastiska också (och ja, jag kan komma många ggr där också), men eftersom man har väldigt många nervtrådar runt och i analen blir orgasmerna otroligt intensiva vid stimulering där. Naturligtvis får man inte glömma att alla kvinnor INTE tycker om analsex eller någon form av stimulering där what so ever. Gillar man inte att bli stimulerad analt på något vis - oavsett att man har väldigt mkt nervtrådar där - så tycker man inte att det är skönt. Punkt.  (..så ingen får för sig att vända mitt svar till att ALLA tjejer kommer lätt av analsex - bara man släpper hän ).
    Du kanske har nåt tips till mig..
    Kan man lära sig tycka om nanalsex?
    Själv tycker jag att det känns som om man bajsar baklänges!! oerhört avtändande{#lang_emotions_embarassed}.. Men jag är ändå nyfiken, men har aldrig vågat låta mer än ett finger slinka in.. jag känner inte nån direkt upphetsning(mer än att det är spännande) men skulle vilja göra det.. låter kanske konstigt men så känner jag.. nåt tips?
  • Anonym
    Anonym (under) skrev 2010-05-03 14:41:29 följande:
    Rent anatomiskt och fysiologiskt är det faktiskt lika fantastiskt att kvinnor öht KAN få orgasm av enbart anal stimulans som att få det av att stimulera exempelvis örsnibbarna. Eller brösten. Ännu mer fantastiskt att det är en annan slags orgasm.
    Jo, det är ju verkligen förbluffande, för brösten delar ju en tunn vägg med slidan och en massa nerver med den.

En hypotes jag har är att det är indirekt stimulans av livmodertappen som kan göra det riktigt absurt skönt med analsex för vissa tjejer. Det händer ju dock bara när man kommer lite längre in i analen, inte bara småjuckar i öppningen.
  • Anonym (enda gången)

Jag har endast fått orgasmer när jag haft analsex och aldrig av enbart vaginal. Däremot har jag kommit om jag blivit dubbelpenetrerad. Så visst är vi olika.

• Anonym (under)
    Anonym skrev 2010-05-03 16:44:41 följande:
    Jo, det är ju verkligen förbluffande, för brösten delar ju en tunn vägg med slidan och en massa nerver med den. En hypotes jag har är att det är indirekt stimulans av livmodertappen som kan göra det riktigt absurt skönt med analsex för vissa tjejer. Det händer ju dock bara när man kommer lite längre in i analen, inte bara småjuckar i öppningen.
    Man är något av ett mirakel om man kan få orgasm via stimulans av livmodertappen också. Det är mindre konstigt, sett utifrån nerverna i vagina, om man får orgasm genom "småjuck i öppningen".
  • Anonym (anal orgasm)
    Anonym (anal nyfiken ) skrev 2010-05-03 16:44:08 följande:
    Du kanske har nåt tips till mig.. Kan man lära sig tycka om nanalsex? Själv tycker jag att det känns som om man bajsar baklänges!! oerhört avtändande.. Men jag är ändå nyfiken, men har aldrig vågat låta mer än ett finger slinka in.. jag känner inte nån direkt upphetsning(mer än att det är spännande) men skulle vilja göra det.. låter kanske konstigt men så känner jag.. nåt tips?
    Absolut!
    Att vara öppensinnad och nyfiken är aldrig fel. Sedan kanske inte analsex passar dig ändå (eller så öppnar sig en ny värld för dig!) - alla är vi ju olika.
    -För det första är det viktigt att vara med en person som man känner sig trygg med och har fullt förtroende för. Att man VET att denna person är lyhörd på det du säger och känner, och slutar så fort man tycker att något inte känns bra.
    -Man kan inte bara köra in den. Det krävs en del tid och förberedning - så analsex är väl ingen höjdare som "snabbis".
    Ha förspel på det vis du tycker är skönt och är van vid. Att vara upphetsad och på rätt humör är viktigt. Du eller din partner kan pröva med att stimulera analöppningen lite försiktigt med tunga och/eller finger - kanske i kombination med stimulering av klitoris eller vid vaginal penetration. Tja, det du gillar helt enkelt.
    -Bra glidmedel är bra att ha.
    -Känns allt bra, kommer man så småningom att slappna av i ringmuskeln. Då kan man försiktigt pröva att föra in kuken, men bara lite i taget. Jag tycker att det är viktigt att slappna av i ringmuskeln precis när mannen trycker på lite. Men kom ihåg; sakta och lite i taget - så länge det känns bra. Inte för fort, för då gör det ont. Här är det superviktigt att mannen lyssnar på dig och är lyhörd, så att inte han trycker på efter egen lust. 
    Jag slappnar bäst av att ligga på mage, för då kan jag stimulera klitoris samtidigt.
    - Tillslut slappnar ringmuskeln av helt - det kommer du att känna. Då kan man bli penetrerad precis som vid vanligt vaginalsex. Då har man kommit förbi den där bajsreflexkänslan - och då är det helt underbart!!!
    Men som sagt, det är ju jag det och hur JAG brukar göra.
    Alla är vi olika och andra har kanske andra tips och råd.
    Lycka till!
  • Anonym (liten)

Har svårt att få in den =/ men när det lyckas och det är skönt så är det mycket skönare än vaginalt samlag... MEN! Orgasmen känns knappt, känns som att det inte finns plats för musklerna att fixa till en kraftig orgasm... Det bara pirrar till och sedan är det över, trist...

• Anonym (psykologen)

"En hypotes jag har är att det är indirekt stimulans av livmodertappen som kan göra det riktigt absurt skönt med analsex för vissa tjejer. Det händer ju dock bara när man kommer lite längre in i analen, inte bara småjuckar i öppningen."

intressant hypotes! Tankeväckand

• BlommyNess12

..alltså visst är analsex hyperskönt, men ORGASM av det? har aldrig hört något liknande.

Svar på tråden Vilken orgasm är bäst – analt eller vaginalt?