Anonym (anal nyfiken
) skrev 2010-05-03 16:44:08 följande:Du kanske har nåt tips till mig.. Kan man lära sig tycka om nanalsex? Själv tycker jag att det känns som om man bajsar baklänges!! oerhört avtändande.. Men jag är ändå nyfiken, men har aldrig vågat låta mer än ett finger slinka in.. jag känner inte nån direkt upphetsning(mer än att det är spännande) men skulle vilja göra det.. låter kanske konstigt men så känner jag.. nåt tips?
Absolut!
Att vara öppensinnad och nyfiken är aldrig fel. Sedan kanske inte analsex passar dig ändå (eller så öppnar sig en ny värld för dig!) - alla är vi ju olika.

-För det första är det viktigt att vara med en person som man känner sig trygg med och har fullt förtroende för. Att man VET att denna person är lyhörd på det du säger och känner, och slutar så fort man tycker att något inte känns bra.
-Man kan inte bara köra in den. Det krävs en del tid och förberedning - så analsex är väl ingen höjdare som "snabbis".
Ha förspel på det vis du tycker är skönt och är van vid. Att vara upphetsad och på rätt humör är viktigt. Du eller din partner kan pröva med att stimulera analöppningen lite försiktigt med tunga och/eller finger - kanske i kombination med stimulering av klitoris eller vid vaginal penetration. Tja, det du gillar helt enkelt.
-Bra glidmedel är bra att ha.
-Känns allt bra, kommer man så småningom att slappna av i ringmuskeln. Då kan man försiktigt pröva att föra in kuken, men bara lite i taget. Jag tycker att det är viktigt att slappna av i ringmuskeln precis när mannen trycker på lite. Men kom ihåg; sakta och lite i taget - så länge det känns bra. Inte för fort, för då gör det ont. Här är det superviktigt att mannen lyssnar på dig och är lyhörd, så att inte han trycker på efter egen lust.
Jag slappnar bäst av att ligga på mage, för då kan jag stimulera klitoris samtidigt.
- Tillslut slappnar ringmuskeln av helt - det kommer du att känna. Då kan man bli penetrerad precis som vid vanligt vaginalsex. Då har man kommit förbi den där bajsreflexkänslan - och då är det helt underbart!!!
Men som sagt, det är ju jag det och hur JAG brukar göra.

Alla är vi olika och andra har kanske andra tips och råd.
Lycka till!