• Swinghunny

Prematur - Var handla babytrosor/babyunderbyxor?

Var kan jag få tag på babytrosor/underbyxor till nyfödd bebis (prematur)? Jag har letat överallt, på Lindex, H&M, Åhléns osv osv.. på de ställen där jag tycker att sådant borde finnas, men dom säljer inte sånt. (Lindex hade, men det var i en jättestor storlek). Dessutom vill jag inte ha med massa spets o.s.v. på. Dom ska bara vara enkla.

Är det omodernt nu för tiden?

Någon som vet VAR jag kan få tag på sådana i prematur-storlek?
    Life is like a rollercoaster!
  • Svar på tråden Prematur - Var handla babytrosor/babyunderbyxor?
  • Alorna

Ja jag vet inte riktigt vad man ska med trosor till när det gäller små bebisar men Babyland har iaf prematur kläder så kanske du ska kolla där.

• Ezder

Varför ska du ha det? Om du kör EC så är det nog enklast att inte ha underbyxor på bebisen eftersom det tar tid att få av, och om du tänker använda blöjor så fungerar ju blöjan som underbyxor?

• nian74

De flesta har väl bodysar på sina bebisar nu för tiden, därför behövs väl inte underbyxor längre...
    Förr hade man nog underbyxor för att hålla den lilla tröjan på plats, men en body är ju hundra ggr smidigare.

• Swinghunny

För det första så har jag sett flera som på sommaren använder en liten t-shirt samt underbyxor (över blöjan såklart) då det är lite varmare ute. Vissa använder istället för t-shirt + underbyxor en body som man bara lätt och smidigt knäpper upp och byter blöja. 
    Jag tycker inte att frågan är så konstig?
    Har ni aldrig sett ett par "underbyxor" till bebis?

• Swinghunny

Dessutom är det inte så kul om blöjan läcker (att det läcker ut tex bajs vid ena benet) och man har en body på bebisen. Då måste man ju dra bodyn med bajs över huvud på bebisen. Då är det smidigare med trosor som man bara tar av.

• Tattyn
    Swinghunny skrev 2010-05-03 16:01:25 följande:
    Dessutom är det inte så kul om blöjan läcker (att det läcker ut tex bajs vid ena benet) och man har en body på bebisen. Då måste man ju dra bodyn med bajs över huvud på bebisen. Då är det smidigare med trosor som man bara tar av.
    Men köp omlottbodys då så slipper du dra den över huvudet. Det finns massor med omlottbodys i princip alla affärer som säljer bebiskläder. ska du prompt ha trosor så kolla amerikanska ebay alt amerikanska webshopar. De pysslar fortfarande med sånt.
  • hannis

Det är hur jobbigt som helst med t-shirt till små bebeisar. De åker bara upp och lägger sig under armarna hela tiden. Body är 100 grr smidigare! Omlott är såklart allra bäst.

• Gladabarnensmamma

man har saklart vad man vill till sin bebis.
    Jag fick underbyxor av min mamma i stl. 52cm, men dom anvande inte sonen forran han vad 2 ar & da utan bloja! Jag haller med foregaende; T-shirt ar hur knappt som helst pa smattingar som inte kan sitta sjalva, dom bara korvar sig och aker upp. Bada mina pojkar har jag omlott & andra bodies - och bodies till bebisar knapper man mellan benen - helsmart - och de flesta ar dessutom sa smarta att det finns knappar/vid halsoppning sa om olyckan varit framme kan man dra ner body'n fran axlarna & ner.

• Kinya

Jag tycker att det är opraktiskt och onödigt med underkläder till små bebisar. De har ju blöjan. Vi har haft bodys. Allra helst omlott när hon var nyfödd, nu funkar såna man drar över huvudet också.

• Gyllan

Jag köpte till dottern men har aldrig använt de, hon är 7 månader nu. har aldrig haft behov av det, använder bodys och hade mest omlottbodys när hon var liten.

Men det fanns i alla fall på Kapp Ahl. Tror de har ner till storlek 44.

• flashieangel

Jag är också ute efter underbyxor till min dotter som nu är 1 månad. Hon är väldigt liten och blöjorna läcker då ofta, har man underbyxor så håller som blöjan mer på plats, hade det till sonen men nu verkar dom ha slutat med det tyvärr, hittar ingenstans!!!

• zest

För prematurbarn kan du hitta "nappy wraps" på http://www.mothercare.com samt det finns även "knickers" jag har de vita till min tjej tycker dock att storleken är lite felaktig (för henne) så använder 6-9 månader istället för 9-12 (hon är snart 12 månader. Vet inte om de skickar till Sverige, annars finns det på amazon.co.uk sök på knickers, Amazon brukar skicka till hela EU.
    Vet inte om ni i Sverige även brukar få underbyxor när ni köper klänningar, annnars är det 2 flugor i en smäll :)

Hoppas att du hittar något som passar.

Svar på tråden Prematur - Var handla babytrosor/babyunderbyxor?