• Anonym (bi plus homofob)

Berättat nu

Igår berättade jag för min homofobiska dejt att jag är bisexuell=)

Vi har träffats en gång o har haft bra kontakt innan dess o det har känts som om han är min soulmate på alla sätt,han känner samma sak

Han blev rätt ställd o fick tid att tänka igenom saker o ting och han bestämde sig för att vi skulle gå vidare,han säger att han älskar mig och att vi ska satsa på en framtid tillsamans..

Får väl se hur detta går

• Svar på tråden Berättat nu
  • Anonym (Undrande)

Behöver det betyda varken det ena eller det andra...?? Du behöver väl inte ha sex med andra när du är i en relation?

Vad är det som skulle gå fel?

Anonym (Undrande) skrev 2010-05-03 16:29:10 följande:
    Behöver det betyda varken det ena eller det andra...?? Du behöver väl inte ha sex med andra när du är i en relation? Vad är det som skulle gå fel?
    Nää klart jag inte ska ha sex med andra då

Det han frågade är om jag trodde att han räckte för mig? Vilket han ju gör

Det lät lite som om han trodde att bisexuella hade specialregler där får ha lov att ha sex med andra,vilket jag ju förklarade att så inte är fallet
  • Anonym (Undrande)

Det finns ju kanske dom som har speciella spelregler.. men det gäller nog oavsett sexuell läggning.
    Jag har så svårt att förstå varför bisexualitet skulle vara någon ursäkt för att få ha sex med andra personer. Sånt gör mig bara så irriterad.

Från en som själv är bisexuell, men som inte brukar etikettera mig själv eftersom jag inte tycker det är viktigt.
    Är nu gift med en man och fullt nöjd med det! {#lang_emotions_smile}

Anonym (Undrande) skrev 2010-05-04 12:40:59 följande:
    Det finns ju kanske dom som har speciella spelregler.. men det gäller nog oavsett sexuell läggning. Jag har så svårt att förstå varför bisexualitet skulle vara någon ursäkt för att få ha sex med andra personer. Sånt gör mig bara så irriterad. Från en som själv är bisexuell, men som inte brukar etikettera mig själv eftersom jag inte tycker det är viktigt. Är nu gift med en man och fullt nöjd med det!
    Ja jag vet inte det ja,men visst är det väl så att alla har sina egna regler

Men nu efter några dagars funderande säger han att han vill leva sitt liv med mig och han tyckte det va bra att jag berättade men att det spelar ingen roll för honom

Känns så bra o rätt med denna man o jag hoppas verkligen inte att det kommer några problem i framtiden
  • Anonym (Undrande)

Det borde det inte behöva göra tycker jag.
    I och för sig om han är värsta homofoben, fast killar brukar ju aldrig ha problem med tjejers homosexualitet även om dom är homofober vad gäller kille-kille.
    Märklig dubbelmoral, men men.

Kanske kan din kille också bli lite mer öppensinnig och tänka på sånt på ett annat sätt i och med det här!? Det vore ju bra!

• Anonym (bi)
    Anonym (Undrande) skrev 2010-05-04 12:40:59 följande:
     Jag har så svårt att förstå varför bisexualitet skulle vara någon ursäkt för att få ha sex med andra personer. Sånt gör mig bara så irriterad. 
    Det är ju tråkigt att du blir irriterad, men faktum är att vi är en andel bisexuella som inte tycker att det är så enkelt som att "man blir kär i en person, inte ett kön" som det så fint brukar heta. 
    För mig, bisexuell kvinna, är relationer med män resp kvinnor två skilda saker. Jag kan bli attraherad av en man och en kvinna parallellt, under samma period, men inte på allvar av två män eller två kvinnor. Givetvis kan man ha en överenskommelse med sin partner om att man är monogam - men det är som sagt inte så enkelt som det låter, känslomässigt. Det kan gå bra långa tider men att välja bara en kvinna eller bara en man, för all framtid, känns ungefär som att säga att man får välja på att äta ELLER dricka, resten av livet. 
Svar på tråden Berättat nu