• karriäristen

Ruvardag 11 och orolig!!!

Jag ruvar sedan elva dagar på mitt guldägg.
    Den första veckan hade jag uppsvullen mage, svullna och ömma bröst och "dragningar" och lätt mensvärk ...
    Sedan upphörde det helt, och jag har inte känt någonting.

Nu på eftermiddagen har jag fått mensvärk, den kommer och går, ganska ordentligt när den "kommer", och tyckte även att jag såg spår (URSÄKTA ÄCKLIGT) av ljusbrunt i trosorna ...

Så nu blev jag genast orolig.

Någon som känner igen sig?! Eller - hur mår ni andra, eller hur har ni mått???

kramisar

• Svar på tråden Ruvardag 11 och orolig!!!
  • Snuffy

Hallojsan!

Jag känner igen mig precis, och blev precis lika orolig. Det kan vara både ett positivt och negativt tecken. För mig var det ett positivt. Än så länge, peppar peppar.

Först blev mina bröst jätteömma och sedan försvann det. Jag hade mensvärk till o från och har det fortfarande, ibland kraftiga värkar. Samt att på dag 11 hade jag en liten blödning med lite "rester" på dag 12.
    Och jag testade ju positivt i måndags!

Så försök koppla av och tänka på annat, och vänta på testdatum. Jag håller tummarna. Ruva lugnt

• Ebi

Hej Karriäristen!
    Är själv på ruvardag 13 idag, kände som du de första 8 dagarna svullna ömma bröst och lite ömt i tjej magen, sedan på dag 9 var ömheten som bortblåst, det enda jag har kvar är svullnaden i brösten.
    Fick lite mensvärk i går men ingenting idag, vet inte vad man ska tro, om ingenting annat har hänt före så ska jag testa den 15/6.
    Hoppas att du får ett plus på stickan.

Till dig snuffy!
    Du ger oss hopp, ta hand om dig och magen.

• Lot

O, vad jag hoppas att allt står rätt till!
    Jag hade som du förstått likande symptom under min ruvartid och det lyckades ju! Mensvärk till och från och ömma bröst där ömheten försvann under de sista ruvardagarna. Jag hade ingen blödning men som jag förstått det så är det ganska vanligt under en tidig graviditet.
    Jag hoppas detta kan stötta dig på vägen. Vet hur det känns, själv blev jag jätteorolig när ömheten i brösten försvann men som sagt för mig lyckades det så det behöver absolut inte betyda något. Att du haft mensvärk tror jag är ett positivt tecken så länge mensen inte kommer på riktigt.
    Tänker på dig!

Kram
    Lotta

• karriäristen

Tak för stöd och peppning!

Mensvärken försvann igår kväll, men kom tillbaka efter frukost, svagt molande ...

Jag har inte haft någon blödning, men kan ana pyttelite ljusbrunt på något vis ... Det kom inte mer igår, och imorse var det bara minimalt ...

Jag har inte kastat in handduken, men är nervös varje gång jag går på toaletten ...

Tack för att ni tänker på mig!

kram

• Petra72

På ruvardag 7 fick jag en blödning. Sen hade jag bruna flytningar och till och med en blödning. När jag hade flytningarna hade jag "mensvärkskänning" men när blödningen var så hade jag inte ont alls.

Vet att det kan vara svårt att komma fram, men ring till CVL och prata av dig lite. (om du vill alltså, för det hjälpte som sagt för mig.) Jag känner verkligen med dig för jag vet exakt hur outhärdligt förjä*ligt det är.
    Håll ut, bara 6 dagar kvar!

// Petra

• karriäristen

Petra!

Det där låter precis som för mig!!! Om jag tolkar det rätt så tesatde du sedan positivt???

Flytningar = mensvärk, brun flytning eller blödning eller vad det är = ingen värk.

Jag vägrar kasta in handduken!!!!

Tack för omtanken & kram!!!

• Skorpan

Hej!

Jag förstår att du är orolig. Det är väl klart att man önskar att man slapp se tecken som man tolkar som att mensen är på G. Jag var själv jätteorolig för detta. Nu gick det ju inte så bra för min del, men det behöver ju inte betyda att du inte lyckas. Försök slappna av så gott det går (vet att det inte heller alltid är så lätt). Jag kommer hålla tummarna för dig!!!

Kram Skorpan

• karriäristen

Nu på eftermiddagen hade jag, precis som Snuffy ... en brun liten flytning med någon slags "rester" i, jättekonstigt ...

Mensvärklen molar lite lätt ... till och från ...

Jaja, man blir inte klok på vad det kanvara, det är väl bara att vänta och se ...

Tack alla som orkat svara!!!

• Skorpan

Tänkte bara säga att progesteron vagitorierna KAN orsaka mindre blödningar/flytningar eftersom slemhinnan blir tjockare. HAr man en skör slemhinna kan denna börja blöda lite.

Svar på tråden Ruvardag 11 och orolig!!!