• Anonym (undrande)

    Persiska/turkiska/kurdiska tjejer som bleker håret och opererar näsan rak..

    Jag undrar så över detta fenomen.

    I min klass på gymnasiet hade vi en kurdisk tjej. En alldeles bedårande skönhet, med stora bruna ögon och tjockt vackert svart hår. Hon var verkligen obeskrivligt vacker.

    Här om dagen såg jag på Facebook att denna tjej har opererat sin näsa rak (den var tidigare lätt böjd, men snygg! Inte på något sätt framträdande eller missprydande). Dessutom har hon blekt sitt svarta hår så det nu har fått någon lite dassig, gul nyans som förmodligen skall föreställa blond. Hon använder även gröna linser emellanåt.

    Vidare har jag en kollega, en persisk dam.
    Även hon hade tidigare en näsa med lätt krökning (inte heller särskilt mycket, snygg och sådär som en del människor har som härstammar från den delen av världen).
    Hon kom tillbaka efter semestern och hade opererat sin näsa rak och smalare. Dessvärre med tvivelaktigt resultat, näsan påminde olustigt mycket om Michael Jacksons.

    Diskuterade detta med några vänner, som även de kunde bärätta om persiska och turkiska tjejer på sina arbetsplatser eller i sin högskoleklass, som opererat sina näsor raka (eller pratar om att göra det) samt bleker sitt hår.

    (* givetvis kan detta förekomma oavsett nationalitet, men den övervägande delen jag stött på har varit kvinnor med persiskt, turkiskt eller kurdiskt ursprung).

    VARFÖR?!? Det är min undran.

    Jag är av den uppfattningen, och har alltid varit, att tjejer/kvinnor från dessa delar av världen är de absolut vackraste som finns.

    VARFÖR operera bort detta vackra?!
    Man får en känsla av att det handlar om att skaffa sig ett mer "västerländskt" utseende, kan det verkligen vara så?

    Jag funderar väldigt på detta, och visst, varje människa har naturligtvis rätt att göra precis vad de vill.

    Jag tycker dock det är så sorgligt varje gång jag ser detta.

    Jag hoppas det går att föra en sansad diskussion i denna tråd.
    Intoleranta människor med rasistiska åsikter är icke välkomna i diskussionen, ni äcklar mig till tusen och jag kommer att anmäla varenda inlägg med rasistiska budskap.

  • Svar på tråden Persiska/turkiska/kurdiska tjejer som bleker håret och opererar näsan rak..
  • Lanloun

    Hej!

    Jag har haft mycket kontakt med utländska tjejer, främst kurdiska, turkiska, persiska och arabiska.

    Det där med blekning av håret har jag inte stött på så mycket dock.
    Men näsoperationerna, ja det har blivit värsta trenden verkar det som!
    Jag vet vissa som behåller bandaget på näsan extra länge bara för att visa upp att de operarat... verkar vara någon slags status-grej. Typ som tandställning i USA.

    Iallafall.... det jag vill inflika med är att här i Sverige färgar många brunt / svart hår, använder bruna linser, solar oss bruna osv. Det anses fint och "exotiskt".

    I mellanöstern anses det dock finare att ha blå/gröna ögon, blont hår och vara mer blek hyad.

    Det är inget konstigt, vi tycker det som är sällsynt är vackert!

  • sopes alva
    Anonym (undrande) skrev 2010-05-03 18:25:38 följande:
    Jag undrar så över detta fenomen.I min klass på gymnasiet hade vi en kurdisk tjej. En alldeles bedårande skönhet, med stora bruna ögon och tjockt vackert svart hår. Hon var verkligen obeskrivligt vacker.Här om dagen såg jag på Facebook att denna tjej har opererat sin näsa rak (den var tidigare lätt böjd, men snygg! Inte på något sätt framträdande eller missprydande). Dessutom har hon blekt sitt svarta hår så det nu har fått någon lite dassig, gul nyans som förmodligen skall föreställa blond. Hon använder även gröna linser emellanåt.Vidare har jag en kollega, en persisk dam.Även hon hade tidigare en näsa med lätt krökning (inte heller särskilt mycket, snygg och sådär som en del människor har som härstammar från den delen av världen).Hon kom tillbaka efter semestern och hade opererat sin näsa rak och smalare. Dessvärre med tvivelaktigt resultat, näsan påminde olustigt mycket om Michael Jacksons.Diskuterade detta med några vänner, som även de kunde bärätta om persiska och turkiska tjejer på sina arbetsplatser eller i sin högskoleklass, som opererat sina näsor raka (eller pratar om att göra det) samt bleker sitt hår.(* givetvis kan detta förekomma oavsett nationalitet, men den övervägande delen jag stött på har varit kvinnor med persiskt, turkiskt eller kurdiskt ursprung).VARFÖR?!? Det är min undran.Jag är av den uppfattningen, och har alltid varit, att tjejer/kvinnor från dessa delar av världen är de absolut vackraste som finns.VARFÖR operera bort detta vackra?!Man får en känsla av att det handlar om att skaffa sig ett mer "västerländskt" utseende, kan det verkligen vara så?Jag funderar väldigt på detta, och visst, varje människa har naturligtvis rätt att göra precis vad de vill.Jag tycker dock det är så sorgligt varje gång jag ser detta.Jag hoppas det går att föra en sansad diskussion i denna tråd.Intoleranta människor med rasistiska åsikter är icke välkomna i diskussionen, ni äcklar mig till tusen och jag kommer att anmäla varenda inlägg med rasistiska budskap.
    Det är precis som med asiatiskorna som tejpar sina ögonlock för att öppna upp ögat o se mer västerländska ut.... också kostigt tycker jag för dom e också oerhört vackra. Men man vill väl alltid ha vad man själv inte har??
  • aprilsill

    Tror inte att det handlar om att anpassa sig till t.ex. svenskarna. Vet bara att i många arabiska kulturer så är de Väldigt utseendefixerade. De vill se perfekta ut.

  • Anonym (Förekommer det ens?)

    Händer det att tjejerna tycker Svenska killar är fina att titta på?

  • Anonym (Förekommer det ens?)

    Dejtar tjejerna svenska killar händer det ibland?

  • Anonym (Ex)

    Dom här tjejerna dör för svenska män, dom ser oss västerlänningar som deras nya jag. Därför gör dom allt för att efterlikna oss, då deras män o rötter inte lett dom till lycka, utan till förtryck och slaveri. Här i väst får dom frihet, vilket dom lär sig av oss, och dom njuter faktiskt av oss och våra produkter så att säga. Dom kan spela spel, dvs. att dom är svårfångade, men de räcker med ekonomiska tillgångar så är dom din.

    Det roliga är att man kan retas med invandrare ganska lätt, genom att förutmjuka dom med att hålla dig till deras kvinnor. Någon gång måste dom lära sig att ta hand om deras kvinnor, och inte behandla dom som skit, inte undra på att de opererar näsor och blonderar sig, då de suktar efter oss västerländska män, då vi ger dom det de vill ha! ????

  • Anonym (Förekommer det ens?)
    Anonym (Ex) skrev 2018-01-04 02:35:54 följande:

    Dom här tjejerna dör för svenska män, 


    Är det din erfarenhet? Tycker inte det verkar så vanligt 
  • Anonym (Svensk kille med erfarenhet)
    Lanloun skrev 2010-05-03 20:10:22 följande:

    Hej!

    Jag har haft mycket kontakt med utländska tjejer, främst kurdiska, turkiska, persiska och arabiska.

    Det där med blekning av håret har jag inte stött på så mycket dock.
    Men näsoperationerna, ja det har blivit värsta trenden verkar det som!
    Jag vet vissa som behåller bandaget på näsan extra länge bara för att visa upp att de operarat... verkar vara någon slags status-grej. Typ som tandställning i USA.

    Iallafall.... det jag vill inflika med är att här i Sverige färgar många brunt / svart hår, använder bruna linser, solar oss bruna osv. Det anses fint och "exotiskt".

    I mellanöstern anses det dock finare att ha blå/gröna ögon, blont hår och vara mer blek hyad.

    Det är inget konstigt, vi tycker det som är sällsynt är vackert!


    Vi går ut i solen för att bli bruna. Dom tvärtom de vill bli vitare i hyn och blonderar sig. Visst är de roligt =). Ja dom ser oss som väldigt exotiska. De är faktiskt lättare att fixa utländska tjejer en svenska just för dom vill ha svenska killar. Skit i deras kultur och gå fram självsäkert och prata med dom och du kommer garanterat gå hem med någoN .Jag har svensk flickvän nu men utländska tjejer är hur lätt som helst att fixa speciellt tjejer ifrån mellanöstern.
  • Anonym (Förekommer det ens?)
    Anonym (Svensk kille med erfarenhet) skrev 2018-05-28 16:26:55 följande:
    Vi går ut i solen för att bli bruna. Dom tvärtom de vill bli vitare i hyn och blonderar sig. Visst är de roligt =). Ja dom ser oss som väldigt exotiska. 
    Är det någon som sagt det till dig? Har du någon erfarenhet av att dejta tjejerna 
  • Anonym (Förekommer det ens?)
    Anonym (Svensk kille med erfarenhet) skrev 2018-05-28 16:26:55 följande:
    Vi går ut i solen för att bli bruna. Dom tvärtom de vill bli vitare i hyn och blonderar sig. Visst är de roligt =). Ja dom ser oss som väldigt exotiska. 
    Är det någon som sagt det till dig? Har du någon erfarenhet av att dejta tjejerna 
Svar på tråden Persiska/turkiska/kurdiska tjejer som bleker håret och opererar näsan rak..