brandrök
om ett litet barn andas in giftig rök typ brandrök vad kan då hända?
vad kollar dom om man åker till sjukhuset?
hur vet man att dom fått i sig det?
vad gör dom åt saken?
om ett litet barn andas in giftig rök typ brandrök vad kan då hända?
vad kollar dom om man åker till sjukhuset?
hur vet man att dom fått i sig det?
vad gör dom åt saken?
ingen?
Det jag vet är att brandrök är riktigt farligt. Andas in max 2 minuter och sedan är du medvetslös. Så tror man att ett litet barn andats in rök så hade jag sökt vård direkt.
Nu var det ju ett tag sedan du skrev din trådstart, så mår barnet bra och har gjort hela tiden så behövs det nog inte söka någon vård i efterhand, men är du orolig så kontakta sjukvårdsupplysningen.
Jag vet inte vad de gör på sjukhuset, men jag skulle tro att de kollar andning och syresättning och om det är dåligt så får man säkert syrgas. Gissning alltså.
barnet var precis som vanligt och har inte visat på några symptom på nåt sätt jag ville åka in men min sambo sa att det fanns ingen anledning. ångrar mig nåt fruktansvärt
men dom kan inte rana på nåt sätt om det finns nåt där?
Kom precis på att min sambo andades in brandrök en gång, det de gjorde då var att lyssna på hans lungor bara. De var okej.
nja var inte som en riktig brand utan det var kopplingen i bilen som "brann" upp alltså det vart helt vitt och rökigt i bilen när sambon körde fast i djupsnö
jag var inte i bilen men han och bebisen och när jag öppnade dörren efter 5-10 min så var det en vit dimma i hela bilen och luktade apa.
Detta var i vintras så jag kan ju inte söka vård för det nu men jag kan inte släppa tanken på att kanske hon fått nåt fel på lungorna eller nåt annat i kroppen av röken
hon sovde hela tiden men har jag vetat att det var så rökigt i bilen hade jag naturligtvis tagit ut henne och sambon är sån att "äsch det är inget farligt" säger han om allt.
han har fruktansvärt dåligt luktsinne så han tyckte inte det var nåt.
röken såg han ju inte då han satt i bilen hela tiden och blev van den annat när man öppnar dörren och det väller ut
Fast du kan ju söka vård för det nu, eller snarare söka för en koll. Eftersom du är så orolig så kommer du känna dig mycket bättre när du fått henne kollad och får veta av en läkare att hon mår hur bra som helst.
Gör det för din egen skull, det måste vara jobbigt att gå runt med sådan oro och ångest. Jag slår vad om att din dotter är helt okej, men jag tror inte du blir lugnare av mina ord. Så gå till vc imorgon, för DIN skull.
jo det är sant men jag är alltid så orolig för allt och kan gå och fundera i år på olika saker. känner mig lite hispig när jag blir såhär.
men tror du dom måste göra nån undersökning av henne? inte bara lyssna på lungorna?