• Pappa G

Madrass till barnsäng 70x170?

Hej.
    Någon som kan tipsa om var man kan köpa en resårmadrass (alltså inte skumplast) till en barnsäng som är 70x170 cm?

• Svar på tråden Madrass till barnsäng 70x170?
  • Spiro

Tänkte att det kanske var en utdragssäng som kunde skjutas ihop lite. Synd. Är det inte 160 som är standard?

• Pappa G

Jo, troligen är 160 mer normalt.

Vi har fått en äldre säng, riktigt fint skick..

• Emerun

Tror det är jättesvårt att hitta just resårmadrass i de måtten, är ju inte direkt standard, antar att du menar 70cm bred och 170cm lång?

• Pappa G
    Emerun skrev 2010-05-03 21:25:46 följande:
    Tror det är jättesvårt att hitta just resårmadrass i de måtten, är ju inte direkt standard, antar att du menar 70cm bred och 170cm lång?
    Ja precis, 70 cm bred och 170 cm lång är sängen..

Inser att det inte är standard, men vi kan knappast vara ensamma om denna sängtyp heller..
    Fast de flesta kanske använder skumplastmadrasser..?
  • Nanna75

På Jysk köpte vi en 70 bred madrass.

• Pappa G
    Nanna75 skrev 2010-05-03 21:30:52 följande:
    På Jysk köpte vi en 70 bred madrass.
    Av resårtyp?
  • Nanna75

Aha, gäller att läsa ordentligt. Nej tyvärr, det var nog mer skummadrass. Sorry!

• Lenchen77

Kan ni inte fylla i glipan med något annat? Skummadrass eller ett hoprullat täcke!

• Rocktroll
    Pappa G skrev 2010-05-03 21:12:41 följande:
    Hej.Någon som kan tipsa om var man kan köpa en resårmadrass (alltså inte skumplast) till en barnsäng som är 70x170 cm?
    Går alltid att specialbeställa för en lite summa extra. Min familj har sängfabrik och får in specialbeställningar hela tiden {#lang_emotions_smile}
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Pappa G
    Rocktroll skrev 2010-05-04 10:32:20 följande:
    Går alltid att specialbeställa för en lite summa extra. Min familj har sängfabrik och får in specialbeställningar hela tiden
    Då får du gärna inboxa mig om pris!
Svar på tråden Madrass till barnsäng 70x170?