• minneli

Vita fläckar på Hemtex handdukar Living

Jag förstår inte vart fläckarna kommer ifrån. Köpte en massa bruna handdukar från Hemtex handduksserie Living. Direkt blev det stora vita fläckar på dem. Tänkte att det var något medel som råkat komma på dem, men det blev både på de stora och små handdukarna.
    Nu har samma sak hänt med de turkosa handdukarna som också är Living handdukar. Jättemysko och jag har ingen lust att köpa nya handdukar om det alltid blir konstiga fläckar på.

Någon fler som får mystiska fläckar på sina handdukar och hur gör man för att förhindra det?!

• Svar på tråden Vita fläckar på Hemtex handdukar Living
  • MissLillan

Dålig kvalite, färgen "trillar" av....

• minneli

Tänkte först reklamera men sen blev det flytt till hus och ja det blev försent.
    Köpte nya handdukar från samma märke och samma sak händer. Och nu även samma sak på en Ikea handduk...?

• MissLillan

Hmm jag vet inte då... Vi fick konstiga fläckar på handdukar när jag torkade upp babyspyor med dem... 

• minneli

Sådana fläckar av bäbisspyor fick jag på kläderna och det fick jag bort med galltvål men de här handduksfläckarna är fan mystiska!

• MissLillan
    minneli skrev 2010-05-04 16:07:00 följande:
    Sådana fläckar av bäbisspyor fick jag på kläderna och det fick jag bort med galltvål men de här handduksfläckarna är fan mystiska!
    Njää det har typ frätt bort färgen så de går inte bort... tyvärr... 
    Kan rekommendera dig att köpa handdukar på åhlens!! Det är jättebra kvallite!  
  • BuoBä

Jag har lyckats förstöra ljusa plagg med konstiga fläckar. Det visade sig vara deon som inte gick ihop med tvättmedlet så det blev någon kemisk reaktion. Kan det vara något sånt?

För min del var både deo och tvättmedel av billigaste sort, det var när jag var student. Men det blev ju dyrt i längden eftersom jag förstörde flera plagg.

• pezz

finns ju flera saker som kan ge blekningar tex basiron toror jag det är, mot finnar och kanske nadra ansiktsrengörings saker. titta igenom alla krämer, salvor och liknande ni använder

• minneli

stioxyl använder min sambo och det är väl ett ganska starkt finnmedel, det kanske är det?

• MissLillan
    minneli skrev 2010-05-04 21:24:27 följande:
    stioxyl använder min sambo och det är väl ett ganska starkt finnmedel, det kanske är det?
    Det är mycket möjligt!! 
  • Umm Elias
    testa, låt honom använda en o samma handduk till sin tvätt..kolla om det blir ngt.

Jag har hemtext living och de är i superkvalite tycker jag!
  • pezz
    mycket möjligt för jag undrade oxå var våra fläckar kom ifrån på våra nya handukar men det var samtidigt som jag provade basiron
  • minneli

Läste på tuben igår och det står att det kan vara blekande på kläder. Att man inte orkar ta tag i saker i tid, nu har handdukar för ja väldigt mkt pengar förstörts.
    Fast sambon tror inte att det är den men hur förklarar han då att vår dotters handdukar inte har fläckar på sig =)

• sahara

Min dotter har förstört många handdukar med Stioxyl.Numera får hon bara använda vita handdukar.Stioxyl bleker så det är därför det blir fläckar på färgade textilier.

• pezz
    minneli skrev 2010-05-06 13:51:10 följande:
    Läste på tuben igår och det står att det kan vara blekande på kläder. Att man inte orkar ta tag i saker i tid, nu har handdukar för ja väldigt mkt pengar förstörts. Fast sambon tror inte att det är den men hur förklarar han då att vår dotters handdukar inte har fläckar på sig =)
    fint att vi hittade problemet alla fall:)
Svar på tråden Vita fläckar på Hemtex handdukar Living