• Umbrageous

Någon som kör CanalDigital utan digitalbox (CA modul i TV)

Finns det någon som provat om det fungerar att köra HD utbudet från canal digital utan extern digitalbox utan via CA modulen i TVn?
    (Ca modulen stödjer DVB-C för HD)

Jag har sett att det finns problem eler fanns problem med att få detta att fungera ordentligt, men det kanske är småsaker?

(Vår TV är en Samsung 7000 series LED)

• Svar på tråden Någon som kör CanalDigital utan digitalbox (CA modul i TV)
  • Ulf Harrys Farsa

Vet faktiskt inte ;)
    Men det borde ju gå att köra boxen om den pallar HD såklart.

Ringa leverantören å fråga?

Marksänd = DVB-T, Kabel = DVB-C, Satellit = DVB-S

Undrar vart canal plus boxen räknas som ;)

• Umbrageous
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-04 11:24:15 följande:
    Vet faktiskt inte ;)Men det borde ju gå att köra boxen om den pallar HD såklart.Ringa leverantören å fråga?Marksänd = DVB-T, Kabel = DVB-C, Satellit = DVB-SUndrar vart canal plus boxen räknas som ;)
    Får ta reda på igen vad det var för kort som satt i apparaten. Stör mig lite bara, canal digital påstod igår att de inte säljer abbonemang alls utan digitalbox, men det finns flera som köpt utan boxen... suck. Säljare.

Jag måste ha digitaltv igen bara, bilden är så fruktansvärt crappig just nu så jag inte ens vill se på simpsons, då har det gått långt!
  • Ulf Harrys Farsa
    Umbrageous skrev 2010-05-04 11:27:39 följande:
    Får ta reda på igen vad det var för kort som satt i apparaten. Stör mig lite bara, canal digital påstod igår att de inte säljer abbonemang alls utan digitalbox, men det finns flera som köpt utan boxen... suck. Säljare. Jag måste ha digitaltv igen bara, bilden är så fruktansvärt crappig just nu så jag inte ens vill se på simpsons, då har det gått långt!
    Ja man kan inte kolla på marksänd analog konverterad skit tv, stackars! ;)
  • Umbrageous
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-04 11:28:42 följande:
    Ja man kan inte kolla på marksänd analog konverterad skit tv, stackars! ;)
    Typ! (dagens I-landsproblem big time ) testa att blås upp bilden till 55" med

Det är lite synd om mig, faktiskt. {#lang_emotions_dreamer}
  • Ulf Harrys Farsa
    Kan du inte ringa och säga att du fått en Sagem HD PVR 101-ST av en polare och bara vill ha kort? ;)
  • Umbrageous
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-04 11:32:35 följande:
    Kan du inte ringa och säga att du fått en Sagem HD PVR 101-ST av en polare och bara vill ha kort? ;)
    Hahaha fan samma tanke! Jag hade dock tänkt säga Sagem HD PVR 102-CT, HD boxen {#lang_emotions_innocent} Återkommer med resultat, hoppas de inte loggar samtalen....
  • Umbrageous
    Umbrageous skrev 2010-05-04 11:35:24 följande:
    Hahaha fan samma tanke! Jag hade dock tänkt säga Sagem HD PVR 102-CT, HD boxen  Återkommer med resultat, hoppas de inte loggar samtalen....
    Alltså, tänktye säga den dyraste så de inte försöker sälja på mig en dyrare {#lang_emotions_tongue_out}
  • Ulf Harrys Farsa
    Umbrageous skrev 2010-05-04 11:36:42 följande:
    Alltså, tänktye säga den dyraste så de inte försöker sälja på mig en dyrare
    hehe
  • Ulf Harrys Farsa

Vår jättestora Tjock TV vägrar dö, så jag har inte fått köpa nån platt än... funderar på att låta lilla Apan leka med en hammare ;)

• Umbrageous
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-04 11:45:59 följande:
    Vår jättestora Tjock TV vägrar dö, så jag har inte fått köpa nån platt än... funderar på att låta lilla Apan leka med en hammare ;)
    Det blir så genomskinligt och skräpigt, kan du inte bara kortsluta den?

Nu har jag svaret på denna hemska gåta, efter 3 (!!!!) samtal till canal digital så klämde de ur sig hur man blir kund.

Såhär:

Samtal nummer 1: jag ringer in och säger att jag har fått en box ( Sagem HD PVR 102-CT ) av pappa.
    Han säger då att ja, då måste din pappa skriva över den boxen på dig, så att vi ser att den inte är stulen sen kan du få besätlla.

Samtal nummer 2: jag ringer och säger att jag vill beställa Digitaltv och att jag har en godkänd TV, jag får ljuga om.... tadam... STORLEKEN! För 55" är inte godkänd, bara 40" och 46".

Då säger hon att näe, vi har inte godkänt något sånt i sverige än eller börjat med att tillåta abbonemang utan box än. Men att elgiganten kanske kommer att sälja detta senare....

Då minns jag samtal nummer 1, han sa något om att elgiganten är enda godkända återförsäljaren, så jag säger detta. Hon säger då att: ja... göteborg är ju enda godkända området för detta.

I början av samtal 2 fick jag berätta att jag bor i göteborg med adress och allt.... så jo, jag bor i göteborg...

Summa summarum:

Jag måste åka till Elgiganten i göteborg, och ljuga om min tv-storlek för att få beställa digitalTV via canal digital. Tror jag, för detta verkar vara extremt rörigt.....
  • Ulf Harrys Farsa
    Umbrageous skrev 2010-05-04 12:50:08 följande:
    Det blir så genomskinligt och skräpigt, kan du inte bara kortsluta den? Nu har jag svaret på denna hemska gåta, efter 3 (!!!!) samtal till canal digital så klämde de ur sig hur man blir kund. Såhär: Samtal nummer 1: jag ringer in och säger att jag har fått en box ( Sagem HD PVR 102-CT ) av pappa. Han säger då att ja, då måste din pappa skriva över den boxen på dig, så att vi ser att den inte är stulen sen kan du få besätlla. Samtal nummer 2: jag ringer och säger att jag vill beställa Digitaltv och att jag har en godkänd TV, jag får ljuga om.... tadam... STORLEKEN! För 55" är inte godkänd, bara 40" och 46". Då säger hon att näe, vi har inte godkänt något sånt i sverige än eller börjat med att tillåta abbonemang utan box än. Men att elgiganten kanske kommer att sälja detta senare.... Då minns jag samtal nummer 1, han sa något om att elgiganten är enda godkända återförsäljaren, så jag säger detta. Hon säger då att: ja... göteborg är ju enda godkända området för detta. I början av samtal 2 fick jag berätta att jag bor i göteborg med adress och allt.... så jo, jag bor i göteborg... Summa summarum: Jag måste åka till Elgiganten i göteborg, och ljuga om min tv-storlek för att få beställa digitalTV via canal digital. Tror jag, för detta verkar vara extremt rörigt.....
    herreguuuuuud sopor.

kortis i tjockisen? den har överlevt 15års partajjande, inkl vin, öl och stearin den är odödlig ;)
  • Umbrageous
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-04 13:00:41 följande:
    herreguuuuuud sopor.kortis i tjockisen? den har överlevt 15års partajjande, inkl vin, öl och stearin den är odödlig ;)
    *mummel* *svordommar* Jag får ryck, det är garanterat så när jag komemr till eljätten att dom inte har en blekfet aning. Fan vad sur jag kommer bli då.

Sluta ge TVn vin, den kan få för sig att den är odödlig då, ett minskat alkoholintag kommer på sikt att ge den bättre insikt i att den borde vara paj.
  • Ulf Harrys Farsa
    Umbrageous skrev 2010-05-04 13:08:43 följande:
    *mummel* *svordommar* Jag får ryck, det är garanterat så när jag komemr till eljätten att dom inte har en blekfet aning. Fan vad sur jag kommer bli då. Sluta ge TVn vin, den kan få för sig att den är odödlig då, ett minskat alkoholintag kommer på sikt att ge den bättre insikt i att den borde vara paj.
    Försökte spana in Sonys nya LEDar hos den lokala Expertbutiken idag, men men dåligt utbud som vanligt.
Svar på tråden Någon som kör CanalDigital utan digitalbox (CA modul i TV)