Ulf Harrys Farsa skrev 2010-05-04 11:45:59 följande:
Vår jättestora Tjock TV vägrar dö, så jag har inte fått köpa nån platt än... funderar på att låta lilla Apan leka med en hammare ;)
Det blir så genomskinligt och skräpigt, kan du inte bara kortsluta den?
Nu har jag svaret på denna hemska gåta, efter 3 (!!!!) samtal till canal digital så klämde de ur sig hur man blir kund.
Såhär:
Samtal nummer 1: jag ringer in och säger att jag har fått en box ( Sagem HD PVR 102-CT ) av pappa.
Han säger då att ja, då måste din pappa skriva över den boxen på dig, så att vi ser att den inte är stulen sen kan du få besätlla.
Samtal nummer 2: jag ringer och säger att jag vill beställa Digitaltv och att jag har en godkänd TV, jag får ljuga om.... tadam... STORLEKEN! För 55" är inte godkänd, bara 40" och 46".
Då säger hon att näe, vi har inte godkänt något sånt i sverige än eller börjat med att tillåta abbonemang utan box än. Men att elgiganten kanske kommer att sälja detta senare....
Då minns jag samtal nummer 1, han sa något om att elgiganten är enda godkända återförsäljaren, så jag säger detta. Hon säger då att: ja... göteborg är ju enda godkända området för detta.
I början av samtal 2 fick jag berätta att jag bor i göteborg med adress och allt.... så jo, jag bor i göteborg...
Summa summarum:
Jag måste åka till Elgiganten i göteborg, och ljuga om min tv-storlek för att få beställa digitalTV via canal digital. Tror jag, för detta verkar vara extremt rörigt.....