• lilla syster yster

Va - ett mirakel!?!

Måste bara få skriva av mig och berätta det fantastiska som hänt mig! Vi har en dotter på 2,5 år som vi fick efter 3 IVF försök och många års väntan o längtan.

NU igår testade jag PLUS - det har alltså gått helt på naturlig väg denna gång! Trots att läkarna mer eller mindre sa att min man var steril pga för låg spermiehalt. Vi har inte ens varit särskilt "aktiva" utan det "bara" hände!! Vilken grej - har inte fattat det riktigt än tror jag! Vi som kämpade sååå förra gången och nu bara +  - är det inte ett mirakel så säg?

Kram på er alla denna soliga vårdag!

• Svar på tråden Va - ett mirakel!?!
  • Sencha

Grattis!

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Mirakel händer

Grattis till erat mirakel...

Vi väntar också ett mirakel en dotter. Vi har genomgått insemination, IVF och heminsemiantion men lyckades aldrig.

Men efter 7 år och 1 månad plussade vi spontamt den 2 november 2009 och har nu BF 9 juli.

Kan säga som så att vi var i samma sits som er. Att min man var mer eller mindre var steril pga för låg spermiehalt. Så våra inseminations försök och IVF:er har varit med donaerade spermier.

Jag har en 15 årig son sedan tidigare förhållande.

♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09♥
  • lilla syster yster

TACK SÅ MYCKET! Känns så osannolikt detta - härligt att jag får dela min min glädje mer er alla!

- Kims mamma, Ett Stort grattis till ert mirakel och lycka till med förlossningen och den oförglömmliga resan ni har framför er Skönt att höra att vi inte är ensamma om denna märkliga situation.

Själva tror vi att det beror mycket på att vi var så stressade under de åren vi försökte, nu har vi mer kommit till ro i livet och njuter av resan... Jag inser nu att stressen tärde på mig och min man mer än vad vi kunde inse då. Någon mer som har tankar om detta?

KRAM

• Mirakel händer
    lilla syster yster skrev 2010-05-04 15:53:07 följande:
    TACK SÅ MYCKET! Känns så osannolikt detta - härligt att jag får dela min min glädje mer er alla! - Kims mamma, Ett Stort grattis till ert mirakel och lycka till med förlossningen och den oförglömmliga resan ni har framför er Skönt att höra att vi inte är ensamma om denna märkliga situation. Själva tror vi att det beror mycket på att vi var så stressade under de åren vi försökte, nu har vi mer kommit till ro i livet och njuter av resan... Jag inser nu att stressen tärde på mig och min man mer än vad vi kunde inse då. Någon mer som har tankar om detta?KRAM
    Vi var mera stressade också under alla behandligar och jag var långtidssjukskriven och mådde ganska dåligt. Och maken jobbade som lackerare för bussar och spårvagnar. Så läkarna tror det kan ha med det att göra också.

Men efter att ha köpt hus, maken började köra spårvagn igen på heltid och jag började jobba och det gick bra. Allt började fungera bättre för min son som har sedan tidigare. Han har flera handikapp och funktionshinder.

Tack... det är så svårt att förstå att vi ska ha en dotter. Men nu är det inte så långt kvar.

Grattis igen till er!

Ibland känns det som man är ensam om detta. Men det är man inte tydligen.
  • Mirakel händer
    NorrVimpel skrev 2010-05-04 17:35:44 följande:
    Grattis vad roligt både för TS och Kims mamma
    TACK
  • kanskesnart

Grattis! Vad underbart.. Visst händer mirakel : )

Kämpade också i 4 år med hormonkurer och IVF (varav ett lyckades men slutade i missfall). Fick veta att mitt fsh var för högt och äggen "för" dåliga och då försvann mitt hopp.

Blev dock gravid spontant i Augusti 08, och snart fyller dottern ett år :)
    Har dessutom precis plussat igen! Hann bara få en mens efter amningstoppet, vilket känns smått otroligt (igen). Det gäller att aldrig ge upp hoppet :D

• Mirakel händer
    kanskesnart skrev 2010-05-04 21:40:11 följande:
    Grattis! Vad underbart.. Visst händer mirakel : )Kämpade också i 4 år med hormonkurer och IVF (varav ett lyckades men slutade i missfall). Fick veta att mitt fsh var för högt och äggen "för" dåliga och då försvann mitt hopp.Blev dock gravid spontant i Augusti 08, och snart fyller dottern ett år :) Har dessutom precis plussat igen! Hann bara få en mens efter amningstoppet, vilket känns smått otroligt (igen). Det gäller att aldrig ge upp hoppet :D
    Grattis till era två mirakel. Hoppas det går vägen nu för er.
Svar på tråden Va - ett mirakel!?!