• Anonym

Brösten efter abort?

Gjorde abort för exakt 9 dagar sen..och har bruna flytningar välldigt lite normalt?
    Och brösten har börjat värka igen är de normalt nu efter aborten??
    Givetvis värkte ju mina bröst innan och sluta typ nån vecka innan aborten men nu har de börjat igen hur går de ihop?
  • Svar på tråden Brösten efter abort?
  • Anonym
    hå hå nån??
  • Anonym (sjuksköterska)

Det är normalt att du blöder fortfarande, 2-4 veckor efter aborten räknas som normalt. Om du får feber, buksmärta eller om flytningarna börjar lukta illa så kontakta gyn.
    I vilken vecka gjode du abort? Om det var en senare abort, fick du Dostinex för att stoppa mjölkproduktionen?
    Om en tidig medicinsk abort, kom du igång att blöda ordentligt efter aborten så att graviditeten verkligen är avslutad?

• Anonym

nej har inte ont i magen eller feber eller så tack och lov.
    va en tidig medecinsk abort..6+4...ja jag tycker jag blödde rijält där..faktiskt och jag hoppas verkligen att de inte finns nått kvar..
    brösten stack som sjutton igår gjorde verkligen ont...men kanske har och göra med att jag även ätit mini-pe en veckas tid

• Thotis90

Efter min abort (visserligen i v.14+1) ömmade mina bröst väldigt mycket. De ömmade varje dag, i princip konstant, under 8 veckors tid. Sen försvann det.

Svar på tråden Brösten efter abort?