• Emmylou

Leksak till bilresa med 1-åring?

Hej!

Vi ska bila med vår son ett par längre vändor i vår & sommar. Första resan är han 10 månader, andra 1 år.

Någon som har bra tips på leksak att ta med i bilen?

• Svar på tråden Leksak till bilresa med 1-åring?
  • Linam370

Vår som underhåller sig själv i timmar med en gammal mobiltelefon, ett par skruvmejslar och en liten traktor.
    Vi har bilat sträckor på 100 mil flera ggr under hans 2 år i livet och det har hittills inte varit några problem alls.

• Stårschan

NÄr vår dotter var 10 månader kunde hon roa sig i många långa mil med hjälp av ett solskydd, alltså ett sådant som man sätter fast med sugproppar på insodan av bilens rutor. Hon tyckte att det var jättekul att knöla ihop den och få den att sprätta ut igen.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • framsteg

Fick tips om att saker saker man kan sätta fast med sugpropp på fönstret kan funka men även det som vi gjort - hänga lite olika leksaker i "ringar" så nu har vi en kedja med "ringar" (sådana man kan ex hänga fast leksaker på vagnen med som ser ut om duschdraperikrokar). Det verkar våran 1-åring tycka är roligt. Dock skall man nog ha lite saker att byta med då och då.

• LosBo

vi hade burkar som man plocka i och ur saker. Sångpåse. Russin. Kex. Rolig flaska att dricka ur (typ vatten flaska)
    lycka till!

• tessilus

lite fika kanske? annars kan man åka på natten så sover barnet bort resan

• Trissvinnaren
    Linam370 skrev 2010-05-04 14:21:29 följande:
    Vår som underhåller sig själv i timmar med en gammal mobiltelefon, ett par skruvmejslar och en liten traktor. Vi har bilat sträckor på 100 mil flera ggr under hans 2 år i livet och det har hittills inte varit några problem alls.
    Underbart svar på frågan om tips på leksak till 1-åring i bilen! "ett par skruvmejslar"...Roligaste jag läst på länge! Tack för dagens bästa!
  • Linam370
    Trissvinnaren skrev 2010-05-10 08:50:25 följande:
    =)
    Min man har typ halva verktygslådan med sig överalllt så i vår bil är det ett naturligt inslag. Normalt folk har nog int det =)
  • Emmylou

Tack alla!

Blanksteg- sådana ringar har vi, ska vi ta med!

Om jag hinner tänkte jag kolla i en sytillbehörs-butik om det finns stora knappar & sånt som jag tänkte sy fast på ett band. Allt i mån av tid...

• emmize
    framsteg skrev 2010-05-10 00:09:39 följande:
    Fick tips om att saker saker man kan sätta fast med sugpropp på fönstret kan funka men även det som vi gjort - hänga lite olika leksaker i "ringar" så nu har vi en kedja med "ringar" (sådana man kan ex hänga fast leksaker på vagnen med som ser ut om duschdraperikrokar). Det verkar våran 1-åring tycka är roligt. Dock skall man nog ha lite saker att byta med då och då.
    Undrar vart du köpt sånna ringar? Är det sånna här som finns i en förpackning med flera olika färger?
  • framsteg

Köpte mina på babyproffsen, alternativt kan man ju köpa duschdraperiringar också, dock är de jag köpte mer räfflade och passade bättre för tugg- och bitgalningen jag har... (Jo, de är färgglada)

Svar på tråden Leksak till bilresa med 1-åring?