plutten2012 skrev 2010-05-04 18:19:38 följande:
Hej! Jag har använt monitor denna månad då jag även tog min första pergokur. Min monitor började visa HÖG från dag 10 o gjorde så fram till dag 25. Då gick den ner till LÅG igen utan att visa MAX. Tyvärr tror jag inte att jag hade någon ÄL denna månaden. I bruksanvisningen står det ju att det kan bli missvisande om man äter hormontabletter så du bör kanske inte lite helt blint på monitorn. Uppdatera gärna vad din monitor visar för dig denna cykeln. Kan ju vara intressant o se om den funkar för någon ihop med pergo. Nu väntar jag på mensen o att få börja med dubbel kur. Jag är lite osäker på om jag då ska använda monitorn eller strunta i den o köra på varannan metoden ist. Lycka till! Jag hoppas du får ditt + denna månad.
Jo, jag har ju också lusläst bruksanvisningen och sett det där med missvisande.
För två månader sedan fick jag en naturlig mens (jag brukar inte blöda om jag inte äter p-piller pga en hormonell störning). Då körde jag med monitor en hel månad men den visade inte ens på hög, så då hade jag absolut ingen ägglossning och jag kände inte heller någonting. Denna pergokur har föregåtts av provera och om inte detta ger resultat så ska gynekologen utreda mig ytterligare.
Jag och min sambo har en dotter på 3,5 år och hon blev till av ren flax. Min östrogennivåer låg på topp när jag slutade äta p-piller och bums blev jag gravid. Men så lätt var det inte denna gång. Jag slutade med p-piller i augusti förra året men inget har hänt. Har inte vart superaktiv heller men nu vill vi båda riktigt mycket.