• Anonym (funderar)

Är det okej att dagis missar att barnet blött näsblod?

Mitt barn berättade när vi hämtat barnet från dagis att h*n hade ont i nässkallen, alltså överdelen på näsan. Då har tydligen barnet krockat med ett annat barn så det andra barnet började blöda näsblod. En stund senare upptäcker vi att vårt barn också har blödit näsblod, fanns massa blodrester i näsan.

Detta hände tydligen innan lunch så de har ju haft gott om tid att upptäcka det hela. Barnet har fortfarande ont i näsan så det måste ju ha varit en rejäl smäll.

Bör inte dagispersonalen berätta detta för oss? Misstag kan hända det förstår jag ju men att missa att han har blödit näsblod plus att de inte berättar något för oss. Det känns lite för mycket. Eller har jag för stora krav på dem?

• Svar på tråden Är det okej att dagis missar att barnet blött näsblod?
  • Anonym

Lite näsblod händer ju då och då och jag tycker inte jag kan kräva att de ska berätta allt som händer. Torkat blod i näsan betyder inte heller per automatik att barnet blött näsblod öht. Det kan ha varit så små mängder att det stannade där.

Har de inte sett det så finns det ju inget att berätta heller och om ert barn är kapabel att berätta för er så hade h*n nog sökt personalen uppmärksamhet och berättat om det behövts.

• Anna Paulita

Fast om barnet hade blött näsblod, och verkligen blött utanför näsan så hade ju personalen säkerligen sagt det. Kanske blev barnet bara blodigt i näsan och aldrig utanför. Eller sa ditt barn att det hade blött näsblod?

Jag vägrar bara vara mamma...
  • fruis

Jag har också sett torkat blod i mitt barns näsa efter förskolan. Jag tycker inte att det är så farligt att de inte säger något så länge barnet mår bra efteråt. Fråga i morgon om de sett något.

Svar på tråden Är det okej att dagis missar att barnet blött näsblod?