• ladyQ

auktoriserad översättningsbyrå i Stockholm?

Hej,
    Jag och min man väntar på vårat förnyade medgivande. Så fort det har kommit så ska vi sättas igång på adoptionsorganisationen.
    Vi skulle nu snabbt behöva komma i kontakt med en översättniningsbyrå för att få våran utredning översatt till engelska.

Är det någon av er som har bra erfarenheter av någon översättningsbyrå?

Kanske det inte spelar någon roll, men vi bor i Stockholmstrakten.

Tacksam för svar !

• Svar på tråden auktoriserad översättningsbyrå i Stockholm?
  • Sofia 75

Hej det blev helt fel tidigare! Mitt inlägg skulle förstås vara svar på din fråga! Gå till Sofia 75 så kan du läsa mitt svar!
     Lycka till med er adoption!

• Namaste72

Roger Tanner tipsar jag om. Snabb, bra och trevlig.

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • cax

Hej!
    Vi använde oss av Peter Corrigan, han var snabb och vi fick ett bra pris. Tror han bodde i Lund.

/C

• Luscinia

Har precis fått tillbaka alla våra dokument från Ian MacArthur, www.macarthur.se, och är verkligen supernöjd. Blev också billigare än vad jag hade räknat med, vi har en väldigt stor hemutredning... Han tar 1:45 per ord inkl moms.

Lycka till!

PS. Han bor i Johanneshov...

• swisch

Bra att ta referenser här!

Vi valde vår översättare för att hon bodde i närheten av oss. Hon lovade att det skulle ta 11 dagar, men det tog snarare 1,5 månader!!! OCH hon befann sig inte i Göteborg utan i frankrike och det fick vi inte reda på förrän problemen började komma.

hu, det var en oväntad mardröm

• miism

Vi kan också rekomendera Roger Tanner, han tar 1 krona ordet, och var ruskigt snabb. Mailade in dokumenten på torsdageftermiddag och på månadagen hade vi dem i lådan. Hade fått fel på en siffra på min mans löne besked ( klart mänskligt, vi kan knappt tyda det själv) mailade honom om det på måndagen vid 18, och på tisdagen hade vi ett nytt exemplar i brevlådan! Han hade ändrat och kört till sista minuten lådan innan den tömdes... det kallar jag service.

• ladyQ

Tack alla för era rekommendationer och tips!
    Vi ringde runt och har bla pratat med Roger Tanner. Vi fick ett väldigt bra intryck av honom, så är han ledig så kommer vi att anlita honom.
    Nu får vi hoppas att adoptionsorganisationen sätter igång vårat ärende snart {#lang_emotions_smile}!

Svar på tråden auktoriserad översättningsbyrå i Stockholm?