• Aruten

När ska man börja med Up & Go blöja?

Hej

Jag har kanske en dum fråga... Men jag undrar när man kan börja med Up&Go. Jag har en son nu som är 6 månader snart och han har lärt sig knäppa upp sina blöjor. Gaah jag blir tokig för han knäpper upp dom gämt. Så tvådelat går inte ha längre, så han inte kommer åt blöjan, men ibland vill man ju ändå ha det =)
    Vi har testat byxblöjor men det känns galet tidigt. Han rullar runt mycket och håller på att försöka sitta hela tiden och blöjan kasar ju omkring ibland så...

Vad tycker ni? Är jag tokig som ens frågar en sån här sak?

Tacksam för svar fast frågan är galen =)

• Svar på tråden När ska man börja med Up & Go blöja?
  • sarsparis

Vi började när han var runt 1 ½ år, dock tycker jag att de inte klarar bajs jättebra, hamnar ofta utanför. dessutom tål de mindre kiss och vi kan absolut inte ha de på natten.

• Cia o krabaten

Sätt blöjan bak och fram annars så kommer han inte åt spännena.

• Sessilou

eller kör body på så kommer han inte åt.

T-shirts kan man ju ha utanpå bodyn ( om man vill ha det för det estetiska!)

Less is more=)
  • sarsparis

Du kan även köpa kallsonger i någon storlek större, så har vi på natten på sommaren när han inte vill sova i några kläder.

• Tokern

Vi började med up and go när vårt barn slutade acceptera att ligga ner vid blöjbyten. Det var vid 6 mån. Vi hade bara vanliga nattetid då up and go inte rymmer lika mycket kiss.

• Teskedsmamman

Mina killar har bytt runt 4-5 mån ålder.... har fungerat utmärkt.

På natten har vi dock vanliga blöjor då de suger bättre än byxblöjor.

3 killar & pojke v26 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Aruten

Tack för era svar! Då vet jag att jag inte är ensam om att testa sådana blöjor så tidigt!
    Vi har testat Up & Go nu ett par dagar på dagen då han vägrar ligga still på skötbordet och han knäpper upp spännena hela tiden (vill inte ha body gämt). Men jag tycker ändå att vanliga är bättre.... Vet inte varför, vana kanske?!

• Snart vår tur

Vi började runt 5 månader, då hon började åla/krypa runt. Då drog hon oxå av sig blöjorna o vägrade ligga på skötbordet. Jag tycker up&go är bättre än vanliga blöjor, använder pampers och libero till dottern på 11 månader. Har testat coop's och huggis oxå.

• alvosk

vi började med up and go vid ca 7 månader, vi har bara använt dessa sen dess dag som natt, jag har aldrig tyckt att dom har sugit sämre el att bajset hamnar utanför. Vf inte lixom? 
    Använd det som funkar på ditt barn, liberos är ju redan från 7kg ju 

Svar på tråden När ska man börja med Up & Go blöja?