barnpalatset, gamlestaden göteborg
Jag undrar vad ni tycker om att en 4 åring lämnas själv på Barnpalatset i minst 3 h utan vuxen uppsyn??
Jag undrar vad ni tycker om att en 4 åring lämnas själv på Barnpalatset i minst 3 h utan vuxen uppsyn??
Hej och Beklagar att vi har dröjt med svar.
Vi på Barnpalatset och jag som delägare beklagar naturligtvis det som hänt. Inget barn skall någonsing behöva känna sig övergivet, aldrig någonsin och inte under några som helst omständigheter.
Vi på Barnpalatset finns till för att barnen skall må bra och trivas och har därför bland annat valt att erbjuda våra gäster barnpassning eftersom vi tycker att det passar dagens tyvärr hektiska och stressiga klimat. Vi tycker att vi hellre tar hand om barnen så att föräldrarna får tid att handla i lugn och ro än att barn och vuxna skall gräla och känna sig skyldiga under en stressig eftermiddagshandel.
Vi på Barnpalatset tror att denna service är anpassad för att både barn och vuxna skall få egen tid. Vi på Barnpalatset är naturligtvis inte först med att förse denna typen av service, IKEA till exempel har erbjudit detta under många år. Likaså är det väldigt populärt och uppskattat i andra länder. Nackdelen är naturligtvis att barn ibland känner sig övergivna även fast deras föräldrar finns på nära avstånd. Jag och min fru har många skräckhistorier från när våra barn var små och hon lämnade sonen på barnpassning för ett gympapass. Han skrek så hela gympasset blev inställt men det är en annan historia.
Som sagt, vi har i det här fallet erbjudit barnpassning till ett barn medan hans förälder handlade och vi tog i enlighet med våra rutiner telefonnummer och avtalade tid. Vid barnpassning utser vi en person som ansvarig och det är förmodligen därför som ni kan ha fått otillfredställande svar från vår personal då detta inte var den ansvariga personen.
Vi beklagar djupt detta. Slutligen vill vi tacka för din uppmärksamhet och dina inlägg. Det har hjälpt oss mycket i våra rutiner för att öka barnens säkerhet och omsorg. Vi har tex bestämt att kräva identifikation och kolla av kontaktnummer vid barnpassningens start.
Vi på Barnpalatset känner stor glädje och stolthet över vår insats för barnens välbefinnande och även för föräldrarnas välmående i samband med barnens besök. Vi är tacksamma för alla förslag till förbättringar.
Mvh, Johan Carlsson, Vice VD i Barnpalatset AB
Hej,