• Minikatt

Hotell på Österlen?

Jag och sambon planerar en liten familje-weekend i slutet av augusti med vår bebis som då kommer vara 3 månader. Vi vill åka till Österlen, gärna Kivik och är ute efter ett bra hotell. Det är ju inte ett jättestort ställe så utbudet är lite begränsat men jag tänkte höra om nån här har nåt tips?

KivikStrand verkar jättemysigt, lutar åt det, men tänkte ändå höra om ni har några åsikter. Eller vilken annan ort är mysig där nere? Har fastnat för Kivik bara för att det ser så mysigt och gemytligt ut

• Svar på tråden Hotell på Österlen?
  • JackieDaniels

Kockska Gården i Simrishamn är fint och har ofta bra paketerbjudanden. Agda Lund B&B i Kivik är också mysigt men kanske mindre praktiskt om man har småbarn. KivikStrand har vi också bott på men det kändes lite mindre personligt än mina andra förslag. Maten på KivikStrand var däremot toppengod!

• Minikatt
    JackieDaniels skrev 2010-05-04 22:50:07 följande:
    Kockska Gården i Simrishamn är fint och har ofta bra paketerbjudanden. Agda Lund B&B i Kivik är också mysigt men kanske mindre praktiskt om man har småbarn. KivikStrand har vi också bott på men det kändes lite mindre personligt än mina andra förslag. Maten på KivikStrand var däremot toppengod!
    Tack för dina förslag! Alltid kul att höra folks rekommendationer

Hur är Simrishamn jämfört med Kivik som ställe? Är det större och mindre mysigt? Vi har fått för oss att Kivik ska vara så litet och gulligt och att Simrishamn är större och inte lika mysigt...
  • JackieDaniels

Njae det beror ju på vad man jämför med. Jag bor i Göteborg och tycker Simrishamn är en jättesöt liten ort som knappt kan kallas stad. Har ni bil med er? Det är ju så korta avstånd att man lätt tar sig från det ena till det andra stället på Österlen. Vi brukar övernatta någon natt i Simris, någon natt i Kivik och någon natt i Brösarp när vi tar vår årliga Österlenrunda.

• Minikatt

Okej, vi bor en liten bit utanför Göteborg så då har vi ungefär samma referensram vad gäller storleken iaf Japp, vi har bil med oss.

Vilken av orterna skulle du rekommendera om vi vill bo alla 3 nätter på samma ställe? Dagsutflykter kan man ju göra men om man vill ta sig en kvällspromenad eller så, vilket är mysigast/mest att se då?

Svar på tråden Hotell på Österlen?