• Marleen

Idag ska jag på bedömmning,igångsättning!*nervös*

go morron tjejer.

Uch vad jag är nervös.... ska på bedömmning till förlossningsläkaren idag ang igångsättning. Detta pga förlossningsrädsla men även pga svår foglossning (sjukskriven sen v20), senaste tre veckorna har jag haft jätte mycket SD (som gör ont), låg på BB på observation två dagar förra veckan och på CTG mätte de "värkar/sd" var 3-5 min heeela tiden o så har jag de än typ.... :(. men när de kollade tappen så hade den inte påverkats markant av detta.

så som ni förstår blir de inte så mcket sömn alls nu för tiden :(, mest uppe o vankar och sover om vartannat.

Om tappen e tillräckligt mjuk o mogen idag så blir de igångsättning imorron eller på fredag... Längtar o vill ha de svaret men e sjukt rädd för de också.

Men jag tycker ju att de borde vara tillräckligt moget, slemmis har gått för ca 4 dagra sedan, och läkaren gjorde förra veckan en hinnsvepning o de har jag för mig att man inte kan om tappen o hård o stängd.

vet inte vad jag ville med denna tråd riktigt.... skriva av mig lite antar jag...

uch får jag ett nej idag blir jag galen, då ska jag komma på ny bedömmning nästa vecka.. jag orkar inte en vecka till... jag har en tös på 2 år och 3 månader och en kille som blir 4 i slutet av augusti också... jag måste ju orka med dom... o hur ska jga orka med ett litete spädbarn o en förlossning om jag ionte sover mer än såhär i en veck till :(

uch va nervös jag är inför besöket idag!!!
  • Svar på tråden Idag ska jag på bedömmning,igångsättning!*nervös*
  • Litenbebbe08

Lycka till idag ville jag bara säga!!!

• trasis

Åh Lycka till Hoppas det har mognat lite .Jag ska vara inne för igångsättnings försök imorgon bitti kl 8.30 så jag förstår din oro. Dock är jag helt omogen har ett snitt bakom så dom ska försöka med en Bard-Kateter så här är det också nervöst . uppdatera gärna hur det gick idag

Mamma till 5 huliganer...
  • Marleen
    trasis skrev 2010-05-05 08:06:16 följande:
    Åh Lycka till Hoppas det har mognat lite .Jag ska vara inne för igångsättnings försök imorgon bitti kl 8.30 så jag förstår din oro. Dock är jag helt omogen har ett snitt bakom så dom ska försöka med en Bard-Kateter så här är det också nervöst . uppdatera gärna hur det gick idag
    ooo va skönt för dej att du har ett datum för ett försök iaf. ja jag ska hålla uppdaterat här inne.

jag blev igångsatt med mitt andra barn också, då fick jag två vagitorier som skulle hjälpa till att mjuka upp tappen mer då jag inte va helt mogen. sen eftre några timmar så va de igång och allt gick jätte bra, behövde inget dropp eller nått. från värk nr 1 tills hon va ute tog de 1 timme o 50 minuter. fast de får gärna ta lite längre tid denna gången så man hinner med bedövning o så.

varför ska de sätta igång dej? *behöver inte vsra asså*
  • Busan TH

Åhhh ja känner med dig!! ja ska på ingånsättningsamtal den 25 Maj har bf den 13 juni och ja hoppas också att bli igångsatt tidigare!

Födde min första son med akutsnitt pga av att han var för stor och hade gått över tiden med 3 veckor..  håller alla tummarna för dig idag!!!! lycka till och hör gärna av dig hur det har gått :) / Busan
  • trasis
    Marleen skrev 2010-05-05 08:25:36 följande:
    ooo va skönt för dej att du har ett datum för ett försök iaf. ja jag ska hålla uppdaterat här inne.jag blev igångsatt med mitt andra barn också, då fick jag två vagitorier som skulle hjälpa till att mjuka upp tappen mer då jag inte va helt mogen. sen eftre några timmar så va de igång och allt gick jätte bra, behövde inget dropp eller nått. från värk nr 1 tills hon va ute tog de 1 timme o 50 minuter. fast de får gärna ta lite längre tid denna gången så man hinner med bedövning o så. varför ska de sätta igång dej? *behöver inte vsra asså*
    har ett inklämt navelbråck som gör så fruktansvärt ont så nu står jag inte ut längre är i evcka 38+1 .
  • Marleen

ja fy har hört att de ska göra jätte ont med navelbrock

• trasis
    Marleen skrev 2010-05-05 09:01:19 följande:
    ja fy har hört att de ska göra jätte ont med navelbrock
    Jo det gör ont som tusan
  • Busan TH

ja precis hur har det gått idag?

• Marleen

hej tjejer.

de gick OK. bebeis e fullt normal i storlek, bara -4 på kurvan.

tappen va centrerad och öppen för 1-2 fingrar. läkaren gjorde en hinnsvepning o vi ska tillbaka på fredag igen.

om de inte har för hög belastning på avd så blir vi inlagda o igångsatta... :D

• trasis
    Marleen skrev 2010-05-05 17:04:00 följande:
    hej tjejer.de gick OK. bebeis e fullt normal i storlek, bara -4 på kurvan. tappen va centrerad och öppen för 1-2 fingrar. läkaren gjorde en hinnsvepning o vi ska tillbaka på fredag igen. om de inte har för hög belastning på avd så blir vi inlagda o igångsatta... :D
    åhh stort lycka till. Blir det med Bard-kateter? som du hade hoppats på?
  • Marleen
    trasis skrev 2010-05-05 17:36:11 följande:
    åhh stort lycka till. Blir det med Bard-kateter? som du hade hoppats på?
    de vet jag inte än.... får reda på vilken metod de blir först på fredag.... men jag hoppas ju på de... eller att de bara ska kunna ta hinnorna...
  • trasis
    Marleen skrev 2010-05-05 18:08:11 följande:
    de vet jag inte än.... får reda på vilken metod de blir först på fredag.... men jag hoppas ju på de... eller att de bara ska kunna ta hinnorna...
    håller mina tummar för dej på fredag
  • Tesan79

Hur har det gått för dig TS?

• Marleen

hej hej alla.

va inne idag men förlossninge va FULL....

så på tisdag blir de våran tur.... så på tisdag har vi fått ett 100% datum på at de sätter igång oss :D

Svar på tråden Idag ska jag på bedömmning,igångsättning!*nervös*