Blöjproblem snälla hjälp!
Hej!
Hej!
Har du testat lidls blöjor? Vet inte om dom håller din son torr hela natten. MEN dom är väldigt bra. Bättre än pampers och libero. Sen varför har du inte plastad frotte i sängen så slipper du byta allt på morgonen?
Kan tyvärr inte svara på blöjproblemet men har du provat att bädda med gummifrotté (tror jag det heter) överst el precis under lakanet så slipper du tvätta madrassen (om jag förstod rätt) varje dag. Hoppas att någon kommer med bättre tips!
det finns väl speciella nattblöjor? typ "nightpants" eller liknande??
Har liknande problem. Vi har använt libero upp och gå och de klarar inte en hel natt. Provar nu pampers nattblöjor men de har så dålig passform att de läcker av den anledningen... De klarar kissmängden.
Har du provat att gå upp en stl på blöjorna? Vi har använt Libero stl 7 (tror jag det är, rött band) till våran son på 14kg och dom har hållt. då måste det vara dom vanliga som man knäpper, inte upngo...
prövat huggies??
Testa med att inte ge något att dricka eft kl 1800 på kvällen,sen finns det en blöja för lite större barn,Huggies Drynites vet inte om dom finns för så små barn men min dotter som är sängvätare har dom o dom funkar jättebra o hon kissar ju förmodligen mer,men jag är helnöjd med dom köper dom på Ica Maxi el Coop....
De där pampers nattblöjorna, tror att de också heter drynights, är sådana där blöjor med kardborre i sidan. Dessa blöjor läcker just i sidorna. Går inte att få riktigt bra passform ihop med vår sons kulmage samt vilda sovstil. De hasar ner och så läcker de.
Han väger 10 kg och har redan blöjor från 11 kg och uppåt (storlek 5 för det mesta). Har därför inte provat storlek 6.
Vi har börjat att byta blöja mitt i natten om vi vaknar. Det är ingen riktig hit...
Har köpt ett paket pampers byxblöjor för att prova på natten... det verkar vara mer superabsorbenter i pampers och då kanske de håller bättre på natten. Gillar annars libero bättre.
nej asså madrassen behöver jag ju itne tvätta, för jag har sånt skydd. men lakan och ofta även täcke och ibland kudde med , är ju ändå 90% av sängen. Sonen väger 12kg, har böljor som e från 11-17 kg, så tycker ju att dom borde funka.. men tydligen inte.. Men dom speciella nattblöjorna som ni pratar om, e väl från typ 4 år? och då är man väl ändå lite större?
å uo&go blöjor insåg jag redan för längesen att det inte funka alls på natten, så de är helt ur bilden.
hum, ja de e väl i så fall om det kan funka.. super dry har jag som sagt redan hemma..
Använd inte up&go då de har sämre uppsugningsförmåga än de vanliga blöjorna och gå upp en storlek. Antingen Libero Comfort fit size 6, 12-22 kg eller 15-25kg Euro Shopper eller Junior blöja XL 12-25 kg ICA
Någon av dessa bör klara av problemet.
Lycka till!