Hur länge kan man äta enbart Nutrilett?
Har testat allt och inget funkar. Lider av fetma.
Tänker äta frukost, havregrynsgröt varje dag och resten av dagen Nutrilett.
Hur länge kan man göra så?
Är frisk och i god kondition i övrigt.
Har testat allt och inget funkar. Lider av fetma.
Tänker äta frukost, havregrynsgröt varje dag och resten av dagen Nutrilett.
Hur länge kan man göra så?
Är frisk och i god kondition i övrigt.
Man kan äta rent i 10 veckor, så att bara byta ut enåt mål kan du göra hur länge som helst.
Hej!
När du äter nästan enbart nutrilett får du inte i dig många kcal, detta kommer att göra att du går ned i vikt men även att din ämnesomsättning går ned. När du börjar äta igen vanlig mat är det bra att försiktigt börja äta vanligt, först ersätta en nutrilett med en måltid och sedan äta resten av dagen nutrilett. På så sätt vänjer man kroppen och ämnesomsättningen ökar igen. Annars om du börjar äta vanlig mat alla måltider kommer kroppen suga upp all energi och du går upp i vikt då ämnesomsättningen går på sparlåga. Det var bara ett tips...du kanske redan visste detta. På din fråga vet jag faktiskt inte men personligen skulle jag endast använda det ett par veckor som en kickstart och sedan börja äta hälsosamt och motionera samtidigt.
Lycka till !
Jag vet inte hur man mår första dagarna, har aldrig provat det men kan tänka mig att man är hungrig och sugen då kroppen skriker efter mat :) Men det går ju över...
jag kör oxå enbart nutrillet nu, en påse kl 6, en bar kl 9, en påse kl 12, en bar kl 15 och en påse kl 18.
Men har fått tips av en kunnig kompis att ha en ätar dag i veckan för att kroppen inte ska gå på svält och för att kicka igång ämnesomsättningen.
Har bara kört sen i måndags men från att ha varit en nästan matmissbrukare går det över bättre än jag trott.
Lycka till!!!
har för mig att det står på paketet att man bara ska ta det i två veckor i sträck åt gången. annars ska man ha läkarordination, men ajag kan ha fel...
Flera kommentarer om ätardag önskas!!!
Hej!
Jag började i okt-09 med att byta ut alla dagens mål förutom frukosten med pulver och bars ( varierade mellan nutrilettpulver, naturdietspulver, allevosoppa och modifasts bars...) och hade tills för ca 3v sen gått ner 28 kg.. (jag vägde en bra bit över 100 i okt när jag började)
Jag har mått finfint hela tiden, visst jag fryser och är ganska hungrig när jag ska sova men jag har vant mig och när jag vet jag går ner i vikt så får det vara så liksom.
Jag har som sagt ätit frukost varje dag och på helgerna har jag även unnat mig och äta 2 middagar också, hade säkert gått ner fortare om jag skippat det men då hade jag aldrig orkat eller haft motivation och fortsätta så länge..