Pollenallergi 4-åring - vad för medicin?
Hej!
Hej!
Hej!
Visst finns det privata mottagningar i Stockholmsområdet!
Jag skrev en sk självremiss till Aleris Fysiologlab (mottagningen på Östermalm där jag går själv) i slutet av augusti förra året. Det tog bara några veckor så hade vi en tid.
Beskriv barnets symptom på ett vanligt A4, eller maila direkt. Gärna information om någon speciell allergisk reaktion eller en händelse som var av betydelse för att ni skulle misstänka allergi.
Vad gäller medicin så har vår dotter (5 år) fått recept på Aerius tuggtabletter, vilka hon äter utan några som helst problem. Tvärtom, hon ser det nog lite som godis
Innan vi fick riktiga tabletter utskrivna åt henne så gav vi henne en halv tablett av de som jag själv tar, dvs Aerius för vuxna. Men det var efter rådgivning av läkaren som jag går hos själv. Vi har inte trilskats varken med ögondroppar eller nässpray, främst för att jag som själv är allergiker tycker att båda varianterna är väldigt obehagliga att ta.
www.aleris.se/Sverige/Sjukvard/Diagnostik/Aleris-FysiologLab/
Vår dotter är lite äldre men hon har Aerius och Zyrlex. Får boosta med lomudal ögondroppar de dagar som är riktigt illa.
Hej!
Min son är oxå lite äldre, men har genom åren provat Clarityn, Aerius, Acura, och Livostin. Just nu tycker han att Acura (oxå en tuggtablett som smakar gott..) är bäst, och favorit efter den är Aerius. Clarityn tyckte han inte hjälpte så bra, tyvärr. Tror man måste prova sig fram lite, och prova olika tills man hittar en som passar bra.
Ögon och näsdroppar tar han bara de dagar allergitabletter inte hjälper så bra.
Vad dåligt att läkaren inte hade nån koll på vilken medicin er dotter behöver. Det är ju jättevanligt med pollenallergi!
Vi bor i Göteborg, så vi går på Allergimottagningen på Östra sjukhuset, och på barnmedicin.
Hoppas det löser sig, och lycka till!
Ps: Acura är receptfri.