• Scarlett77

Gravid i vecka 20 men går inte upp i vikt

Jag har gått 19 fulla veckor och är inne på vecka 20 nu, alltså halvtid.

Jag mår fint och har inga större problem med illamående även om jag kräkts ett par gånger. saken är den att nu i vecka 20 har jag inte gått upp ett enda gram sen inskrivningen i vecka 12, jag har tom gått ner 1,5 kilo.

Jag var på Ul i veckan och allt såg jättebra ut och magen är stor och rund och jag känner mig tung.

Är det fler som haft det så här?

• Svar på tråden Gravid i vecka 20 men går inte upp i vikt
  • Scarlett77

Inte jättestor, vägde kanske 10-15 kilo för mycket när jag blev gravid, men jag själv tror att det beror på dom extra kilona att jag inte går upp men det känns besynnerligt att se magen växa (bara magen iofs) och vågen visar minus

• Hannah76

Din kropp kanske tar av det den redan har? Så att det blir nästan jämt upp?

• Baloo81

När jag var gravid med mitt första barn så gick jag ner 14 kg. Jag bantade inte alls utan var som vanligt. Barnet mådde bra och även jag.
    Nu väntar jag andra barnet och jag gick upp 4 kg men sist jag vägde mig nu så hade jag gått ner 1 kg. Jag är i vecka 29 imorgon.

Många säger att om man är överviktig så brukar man inte gå upp så mycket och jag är överviktig.

• Scarlett77

Oki, ja det är nog så att den förser sig på det som redan finns. Jag har aldrig varit stor i maten men har en galet långsam ämnesomsättning, jag kan vara mätt en hel dag efter jag ätit vad andra skulle kalla en normalstor portion, vanligtvis äter jag bara små små portioner för att slippa känna mig övermätt och dåsig.

Oj 14 kilo, tänk att det kan gå på det viset....att bli gravid kanske visar sig vara bästa sättet att komma i form för Beach 2011

• alpir

jag har också funderat på detta. är gravid i v17+3 idag och har sen inskrivningen gått ner 3 kilo. Har ändrat matvanor och varit ute mycket med min valp men så mycket har jag inte ändrat på mina vanor att jag ska gå ner tre kilo tycker jag! totalt förvirrad...

Svar på tråden Gravid i vecka 20 men går inte upp i vikt