Min katt biter mig
Precis som rubriken lyder.. han biter mig.. jag undrar lite varför för det är inte i ilska liksom.
Vi hämtade honom förra året i mars från ett katthem där han bott tillsammans med sin bror och en annan katt (hos en farbror) i nästan 1,5 år. Det tog inte många dagar innan han blev väldigt kelen mot oss och han ÄLSKAR att ligga i knät och bli kliad på magen... fast mest av min sambo. Jag är den som är mer hemma och det är egentligen mer "min" katt men husse är bara bäst i världen... anar att det har att göra med att husse sitter i rullstol och katten är fruktansvärt lat ha ha ha ...
MEN så när han gosar med mig så får han ibland för sig att bita mig.. inte hårt utan han liksom bara markerar med tänderna.. i början ryckte jag till för jag visste ju inte vad han tänkte göra.. och då blev han ofta lite skamsen och rusade iväg, in under soffan eller sängen... numera håller jag kvar handen och han släpper direkt utan att bita till ordentligt... ibland tar han tag med framtassarna om handen för att liksom "hålla fast" den och biter till...
varför gör han så.. jag är rädd att jag kanske gör honom illa när jag kliar honom, för han föredrar helt klart när husse killar på magen, men jag "duger" när inte husse är här liksom *S* Han har ALDRIG nafsat husse, inte ens varit i närheten...så därför undrar jag lite