Röda märken av bh:n! Orsak?
Har köpt en ny bh och har fått röda märken där bygeln slutar (vid armhålan)
Vad beror detta på? Är det för liten/stor kupa, för stor/liten omkrets, för korta/långa axelband? Någon som vet?
Har köpt en ny bh och har fått röda märken där bygeln slutar (vid armhålan)
Vad beror detta på? Är det för liten/stor kupa, för stor/liten omkrets, för korta/långa axelband? Någon som vet?
Kan vara att BH'n har fel storlek så att bågarna sitter fel
förmodligen för att du har köpt en bh i helt fel storlek. Du har garanterat en annan storlek än vad du tror.
mät bysten och titta i en tabell på tex ellos hemsida och se vad du egentligen har för storlek.
tänk också på att storlekar också varierar beroende på hur bh-modellen ser ut och vart i menscykeln du är - strax före mens har man oftast större bröst än efter mens och en balconette-bh är tex mindre än en vanlig ordinarie bh.
Och just därför är det viktigt att man altlid provar sin bh innan man köper den
Kan vara så enkelt som att det är fel modell för dig, så byglarna hamnar fel. Är en hel vetenskap att handla bh...
Bh:n satt bra i affären, jag provade massor av olika storlekar. Jag är gravid och har växt ur mina gammla, så jag provade samma modell som jag tidigare haft men i en annan storlek. Självklart fattar jag att jag köpt fel storlek, men frågan är vad det är jag behöver ändra?
du ska mäta dig - att bara ta en större kupa eller ett större omfång blir inte rätt. Man går inte automatiskt från en 85 C till en 85 D när brösten växer. Både omfång och kupa ändras. Faktum är att man kan behöva gå neråt i omfång och/eller kupa när man köper annan storlek. För omfång och kupa har inget att göra med hur stor bysten är.
Och växer brösten så kan även behovet av en annan bh-modell också förändras.
så börja om från början och mät dig så du får korrekt storlek, sen kan du även också behöva titta på andra bh-modeller.