Hyresvärden nekar oss barnlås!
Är det nån som vet om det är hyresvärdens ansvar att se till att ett fönster på andra våningen går att barnsäkra?
Våra sovrumsfönster ligger mer än 3meter från marken, min snart 3 åriga sons rum är det ena.
De är gamla och omoderna och har en jättedålig vädringsspärr som inte fungerar som barnlås direkt. Drar man fönstret mot sig och sen puttar ut så släpper spärren och fönstret far ut på vid gavel.
eftersom fönstret har en plastlist runt sig går det inte att fästa en annan barnsäker anordning.
Jag vågar inte öppna och vädra längre, för jag har hittat min son vid fönstret varje gång jag öppnat det och vänt ryggen till bara nån kort stund, ståendes på en liten leksak, badrums pallen eller någon kudde och försökt häva sig upp på fönsterbrädan.
När jag försöker få hjälp av min hyresvärd säger de att det inte är deras ansvar, att jag hyrde lägenheten i befintligt skick för 2 år sen....
Kan detta verkligen vara möjligt? Ska jag som hyresgäst behöva stå för kostnaden av att byta ut fönster på en hel övervåning bara för att kunna öppna och vädra??